Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Bart Nemegheer: "Deze verkoopstijging hadden we niet voorzien"

Nieuw concept: gladde Laurette-aardappel in glossy verpakking

Tholen - Onlangs introduceerde de Aardappelhoeve de nieuwe papieren aardappelbox. Een composteerbare en recyclebare verpakking waarin eigenaar Bart Nemegheer veel toekomst ziet. Toch verwacht hij niet dat zakken helemaal zullen verdwijnen. "Een andere introductie van is namelijk een nieuwe glossy verpakking voor de Laurette-aardappel."

Nieuwe look

Speciaal voor Colruyt, OKay en Spar-winkels werd een nieuwe aardappelras in een mooie verpakking ontwikkeld. "We zochten iets speciaals: een combinatie van een prachtig aardappelras én een nieuwe look. Bij diverse proeven en tests kwam de Laurette vaak als favoriet naar voren. Deze aardappel komt uit Frankrijk, is vastkokend en heeft een heerlijk romige smaak. Sinds september wordt Laurette vermarkt onder Boni Selection, het luxere merk van de Colruyt Groep en dat slaat goed aan in de markt. We hadden een stijging in verkopen wel voorzien, aangezien Belgen bourgondiërs zijn, maar zo'n snelle groei hadden we niet verwacht."



"Laurette wordt momenteel in België en Frankrijk geteeld en we willen deze ook in Spanje gaan produceren." De Aardappelhoeve werkt toe naar jaarrond levering. "Een belangrijk punt bij introductie van een nieuw product is namelijk continuïteit: het product moet er altijd zijn. Ook de smaak en uitstraling moet hetzelfde blijven om herhalingsaankopen te genereren. Zodra iemand een voorkeur voor dit product, de smaak en dit merk heeft, blijft hij het kopen."

Uitbreiding
De Aardappelhoeve heeft een druk jaar achter de rug. Het bedrijf is flink uitgebreid met 8.500 m2. In totaal bedraagt het bedrijfsoppervlak nu 12.000 m2. Er is geïnvesteerd in diverse bedrijfsonderdelen waaronder een nieuwe kistbewaring en verpakkingslijnen. "We kunnen nu makkelijker werken en onze capaciteit is flink gegroeid. We hebben nu ook de ruimte om verder te groeien", besluit Bart.

Voor meer informatie:
Bart Nemegheer
De Aardappelhoeve
Putterijstraat 7A
8700 Tielt
T. 051 40 25 00
F. 051 40 95 01
www.deaardappelhoeve.be
bart@deaardappelhoeve.be