Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
groenten en fruit in de hoofdrol

Sous Fresh introduceert online culinair platform

In de afgelopen jaren heeft zich duidelijk een trend gemanifesteerd waarin groenten (en fruit) een leidende rol zijn gaan spelen op de menukaart. 80% groente en 20% vlees of vis. Een trend die inmiddels geen trend meer is en door topchefs is omarmd en wordt uitgedragen. In Nederland is bijvoorbeeld Niven Kunz een fervent voorstander en in Duitsland Nilz Henkel, beiden chef-koks onderscheiden met een Michelinster.



Groenten, maar dan niet standaard, is een nieuwe beweging binnen de gastronomie. Nieuwe kooktechnieken, vergeten groenten herontdekt en vooral restaurant-bezoekers die vragen om meer creativiteit in het menu. Een gesmoorde wortel smaakt nu eenmaal anders en heeft een andere structuur dan een gekookte wortel. Bloemkool kun je erg smakelijk maken op veel verschillende manieren en anders dan met het welbekende papje.

Duurzaamheid en gezonder eten liggen ten grondslag aan deze ontwikkeling, evenals de behoefte van de jonge garde in de gastronomie om creatiever met haar producten om te gaan. En die creativiteit kan nog vele slagen maken op het gebied van groenten en fruit.

Online platform van en voor de professionele kok
Marktonderzoek heeft uitgewezen dat de professionele kok op zoek is naar inspiratie op het gebied van groenten en fruit. Sous Fresh wil deze professionele kok faciliteren met haar A-merk Chefs Inspiration en het online platform.
Binnen Chefs Inspiration worden alleen die groenten en fruit opgenomen die aan de specifieke eisen voldoen zoals topkwaliteit maar evenzo belangrijk zijn kleur, smaak en inspiratie. De pijlers van het merk.

Middels het online platform www.chefs-inspiration.com, gecombineerd met de social media kanalen van Sous Fresh op Facebook en Instagram wil Sous Fresh de professionele kok inspireren en informeren. En zich vooral ook laten inspireren door de chef-kok. Het moet uitgroeien tot een platform waar de kok zijn of haar inspiratie deelt met collega-koks op het gebied van groenten en fruit met kooktechnieken, recepten en ervaringen.

Voor meer informatie:
Roy Peters
Sous Fresh
Venrayseweg 122D
5928 RH Venlo
Tel: 077-3230215
marketing@sousfresh.com
www.sousfresh.com
 
Publicatiedatum: