Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Duitsland door boycot nog belangrijker voor Nederlandse AGF"

Sinds de Rusland boycot is de Duitse markt nog belangrijker voor Nederlandse AGF bedrijven. Nederlandse bedrijven die de weg in Duitsland zoeken, kunnen zich richten tot de DUITSLAND DESK GroentenFruit Huis. "Verrijk jezelf met meer kennis over de Duitse markt. Kom in contact met nieuwe relaties, ontdek nieuwe kansen", aldus Gert Mulder, directeur GroentenFruit Huis.



"Vanuit de Duitsland Desk GroentenFruit Huis onder leiding van Jochem Wolthuis bouwen wij gericht een netwerk met en in Duitsland voor de Nederlandse AGF sector. Ook willen wij daarmee het imago van gehele Nederlandse exportsector als betrouwbare leverancier versterken en de internationale communicatie- en promotiecompetentie van bedrijven (handel/teelt) verhogen." De Duitsland Desk GroentenFruit Huis dient ook als loket voor kennisoverdracht en bewustwording van de Duitse taal en cultuur als basis voor betere exportondersteuning, klantcontacten en promotieactiviteiten.

Professionalisering van de bedrijfscommunicatie draagt bij tot professionalisering van de bedrijfsvoering. "In essentie gaat het erom mensen grensoverschrijdend te binden en dat begint met elkaar te leren kennen. Dan kun je pas goed samenwerken", aldus de filosofie van Jochem Wolthuis. "Een prachtig voorbeeld is de internationale campagne 'Frische ist Leben' die vooral tot stand is gekomen door het kennen van de juiste mensen en die bij elkaar te brengen. In het voorjaar schonk Koningin Máxima tijdens een tweedaags werkbezoek aan Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen bijzondere aandacht aan de campagne 'Frische ist Leben'. Deze driejarige trilaterale EU-promotiecampagne voor groente en fruit in Duitsland is tot stand gekomen dankzij samenwerking tussen Nederland, Duitsland en België. Met dat succesvolle project in gedachten is er vanuit GroentenFruit Huis nog veel te bereiken met een goed functionerende Duitsland Desk."


V.l.n.r.: 26 mei 2014 in Leer, Duitsland; Jochem Wolthuis, Koningin Maxima, Gert Mulder

Team DUITSLAND DESKundigen staat klaar

De Duitsland Desk fungeert als servicedesk voor exportondersteuning naar Duitsland met een pakket aan diensten die AGF-bedrijven kunnen raadplegen voor creatieve en praktische ondersteuning. Het servicepunt is bedoeld om de internationale competentie van de aangesloten bedrijven bij GroentenFruit Huis te verhogen, om daarmee een sterkere, duurzame marktpositie te verwerven die afzetbevorderend werkt. Het servicespectrum omvat handelsmissies, retail- en taalworkshops, beurstrainings Fruit Logistica, bureaucommunicatie in het Duits, PR & Marketing, persberichten en marktkennis. Binnenkort verschijnt het nieuwe jaarplan 2015.

Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich melden bij:
info@duitslanddesk.nl
of met Jochem Wolthuis – 06-16290395
Publicatiedatum: