Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hema wil omzet in food van 30 naar 50% brengen

Hema zag sinds 2006 voor 37% aan omzet verdampen richting Action en Bol.com in nonfood hardware en Primark in kleding. De warenhuisketen is op zoek naar extra omzet. De Nederlandse markt voor kleding daalt met 6%, de markt voor non-food daalt met 6% en food stijgt met 2% in omzet. Hema moet dus meer inzetten op food. Het omzetaandeel van food in grote vestigingen moet van 30 naar 50% van de omzet.

Hema heeft voor food een aanvalsplan dat bestaat uit drie elementen. Op de eerste plaats horeca: gasten kunnen bij de Hema komen eten. Op de tweede plek take away: een passant haalt in het warenhuis een broodje. De derde manier van verkoop van voeding is de Delimarkt, een minisupermarkt.


Bron: Distrifood
Publicatiedatum: