Duitsers kopen meer fairtrade producten

De Duitse consumenten zijn in het eerste halfjaar van 2013 duidelijk meer fairtrade producten gaan kopen. De omzet die behaald werd met deze waren, is vergeleken bij dezelfde periode vorig jaar met circa één vijfde gestegen naar 300 miljoen euro, zo deelde de handelsvereniging Transfair onlangs in Keulen mee. De verkochte hoeveelheid fairtrade producten is zelfs met 45 procent gestegen. De afzet steeg daarmee naar circa 33.740 ton.
 
In het eerste half jaar verkocht men onder meer 16.930 ton bananen, deelde Transfair mee. Daarmee is de afzet van dit product vergeleken bij dezelfde periode vorig jaar meer dan verdubbeld. De afzet van koffie steeg met vier procent naar 4.740 ton en de verkoop van chocolade steeg met vijf procent naar 373 ton (na een zwak jaar in 2012).
 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.