Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
gepresenteerd bij Cool Logistics Rotterdam

Nieuw ontwerp reeferschip

Afgelopen week werd er bij Cool Logistics in Rotterdam een ontwerp getoond van een nieuw reeferschip. Per Westling, manager bij Stena Ro Ro, en Birger Lindberg Skov van Reefer Intel namen de honneurs waar. "Als we de reefer niet blijven doorontwikkelen, missen we dadelijk de boot," grapte een van hen. 



Volgens Westling is het nieuwe ontwerp een variant op de bestaande Ro Ro vessel, maar met een vernieuwd laaddek en een iets andere romp. Bovendien kan er nu door middel van een cartridge-systeem geladen en gelost worden. 



De capaciteit van het schip wordt 11.500 High Q pallets of 621.000 dozen bananen, 45% meer capaciteit dan traditionele reefers. De levensduur van het schip is naar verwachting 40 jaar. Het schip heeft een kleinere CO ²-voetafdruk en zal voldoen aan de strengere emissieregelgeving in de EU en de VS.



"Er zijn pakweg 300 schepen actief in de bananenhandel, maar slechts 10 zijn gebouwd in de afgelopen tien jaar," legt Lindberg Skov uit. "Als we niet beginnen met de bouw van nieuwe schepen wordt het een ramp. Dit schip is speciaal ontworpen voor de handel in bananen, maar het is met enige aanpassing ook geschikt voor vervoer van andere versproducten."






Meer informatie:
Birger Lindberg Skov
Reefer Intel
Email: bls@lindbergconsulting.dk

Per Westilng
Stena Ro Ro
Email: Per.westling@stena.com
Publicatiedatum: