Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco biedt avocado's met laseretiket

Tesco, de grootste supermarktketen van Groot-Brittannië, gebruikt lasertechnologie om de informatie die consumenten moeten weten rechtstreeks in de schil van avocado's te graveren. Dit is een milieuvriendelijke en afvalverminderende oplossing die streepjescodestickers overbodig maakt en plastic bakjes vervangt door kartonnen verpakkingen op twee van de populairste avocadolijnen.

Door het gebruik van krachtige lasers kan het oppervlak van de avocado worden gegraveerd met informatie die relevant is voor klanten en kassières, zoals de grootte of variëteit van de vrucht, zonder de kwaliteit, houdbaarheid of smaak van het product aan te tasten.

In samenwerking met Westfalia, de grootste avocadoleverancier van het Verenigd Koninkrijk, hoopt Tesco dat dit initiatief, dat momenteel wordt getest in 270 winkels in het zuidoosten van Engeland, kan worden uitgebreid naar al zijn winkels als het positieve feedback krijgt van klanten. Deze maatregel zou jaarlijks meer dan 20 miljoen plastic punnets en bijna een miljoen plastic etiketten kunnen besparen, gebaseerd op de huidige avocadoverkoop.

Naast deze innovatie onderzoeken Tesco en andere retailers manieren om het gebruik van plastic te verminderen en duurzamere praktijken te bevorderen. Van het elimineren van plastic bakjes voor champignons tot het verkopen van etiketvrije Sprite-flessen, Tesco werkt aan het bereiken van netto nul CO2-uitstoot in 2050, inclusief de uitstoot van haar activiteiten, producten en toeleveringsketens.

Dit initiatief draagt bij aan wereldwijde inspanningen om de milieu-impact van de retail te verminderen door te zoeken naar innovatieve alternatieven die een overgang naar een duurzamere toekomst mogelijk maken.

Bron: cambio16.com

Publicatiedatum: