Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Samenwerking Greenyard en Tetra Pak voor nieuwe kartonnen verpakkingslijn

Greenyard kondigt een nieuwe samenwerking aan met Tetra Pak voor een nieuwe kartonnen verpakkingslijn bij Greenyard Prepared in Bree, België. Daarmee omarmt het karton, naast het bestaande assortiment van duurzaam glas, zakjes en blikjes, en voegt het bedrijf een nieuwe verpakkingslijn toe aan haar verpakkingsportfolio voor bereide groenten en fruit, zo melden ze. Greenyard Prepared wil met deze innovatieve oplossing retailers helpen om extra klanten aan te trekken voor de bereide groenten- en fruitcategorie.

Nieuwe verpakking voor bereide groenten en fruit: een win-win voor retailers en consumente
n
Met de nieuwe kartonnen verpakkingslijn, bovenop glas, pouches en blikjes, mikt Greenyard Prepared op het vullen van miljoenen eenheden per jaar na de opstart, die voorzien is begin 2025. "De nieuwe lijn zal niet alleen de productiecapaciteit verhogen, maar ook nieuwe markten aanboren en het imago van deze voedingscategorie en de huismerken van klanten een extra stimulans geven."

De nieuwe lijn is geschikt voor een divers assortiment van pure-plant producten. Greenyard Prepared start met peulvruchten en groenten en onderzoekt ook de ontwikkeling van kartonnen verpakkingen voor mixen, sauzen en soepen. "Dit zal nog meer gebruiksgemak bieden aan consumenten om het product thuis te bewaren, gemakkelijk te openen en te recycleren. Daarnaast biedt het hen ook meer variatie om te genieten van een verscheidenheid aan lekkere en voedzame voeding, in lijn met de groeiende markttrend voor milieu- en gebruiksvriendelijke voedingsproducten."

"Greenyard Prepared helpt retailers zich te onderscheiden met unieke huismerken die uitblinken in smaak, kwaliteit en die innovatief zijn. We spelen in op de groeiende vraag van consumenten naar handige en milieuvriendelijke verpakkingen, wat onze retailklanten een concurrentievoordeel geeft. Karton heeft talloze mogelijkheden rond product- en merkbeleving, om zo specifieke klantgroepen aan te spreken en extra waarde toe te voegen aan de categorie," zegt Johnny Van Holzaet, Managing Director bij Greenyard Prepared.

Minder CO2-uitstoot in de hele toeleveringsketen

Kartonnen verpakkingen voor bereide voeding zijn compacter dan de traditionele opties, wat waardevolle ruimte helpt te besparen. Zo passen op winkelschappen gewoonlijk tot 1 500 traditionele verpakkingen, maar met karton kunnen er op diezelfde ruimte nu 2 000 verpakkingen. Efficiënt en bovendien visueel aantrekkelijker.

Het Tetra Recart® verpakkingsformaat, gemaakt van tot 71% FSC™-gecertificeerd karton van hernieuwbare en verantwoord beheerde bomen, heeft ook een betere invloed op het klimaat vergeleken met traditionele verpakkingsopties. Daarnaast is de verpakking niet alleen compacter, maar ook lichter en dus makkelijker te vervoeren. Dit resulteert in een lagere CO2-uitstoot van meer dan 80%3.

"De Tetra Recart oplossing sluit perfect aan bij de behoeften van de voedingsindustrie. Het biedt niet alleen aanzienlijke logistieke voordelen, maar vermindert ook de ecologische voetafdruk van de producten, met behoud van de voedingswaarde en alle sensorische eigenschappen. Tetra Pak is trots om Greenyard te ondersteunen, en samen te werken aan dit toekomstbestendig initiatief," aldus Stefan Follet, Key Account Director bij Tetra Pak.

Verpakkingsstalen beschikbaar op PLMA Greenyard

Prepared toont haar nieuwe kartonnen verpakkingen op de jaarlijkse private label beurs PLMA in Amsterdam, van 28 tot 29 mei. Breng een bezoek aan stand 1.G21, in Hal 1, om deze duurzame verpakkingsopties te ontdekken.

Voor meer informatie:
Greenyard
[email protected]
www.greenyard.group

Publicatiedatum: