Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jarno Kwakkel, Postuma AGF:

"Wees actief op sociale media"

Tholen – Ook de laatste van de vier klantenavonden die Postuma AGF organiseerde werd zeer goed bezocht. Met evenementen in de regio verlaagden ze de drempel voor belangstellenden om na werktijd nog inspiratie, tips en trucs op te doen. Zowel op het gebied van bedrijfsvoering als op productniveau konden bezoekers aan hun trekken komen. Bezoekers konden onder andere kennismaken met een deel van het nieuwe assortiment aan delicatessen zoals noten, chocolade, bakkerijwaren en wijn. "De focus op producten is belangrijk, maar haast net zo belangrijk is de aanwezigheid op sociale media", zei commercieel directeur Jarno Kwakkel. "Dat kan je tot 150 extra klanten en 30% meer omzet per week opleveren."

Jacco de Lange (m) vertelt over verpakkingsmogelijkheden om verkoop te stimuleren

Klik hier voor de fotoreportage

"De online wereld maakt tegenwoordig zo'n groot deel uit van het (sociale) leven van mensen dat aanwezigheid en zichtbaarheid daar steeds belangrijker wordt. Jezelf laten zien op sociale media voelt misschien ongemakkelijk, maar je hoeft geen gelikte influencer te zijn om succes te hebben", zei Jarno. "Juist het onwennige maakt het authentiek." Op de klantavond konden bezoekers zich laten informeren over hoe ze sociale media kunnen inzetten en konden ze een handleiding en contentkalender meenemen om direct aan de slag te kunnen gaan. Postuma had ook standjes met informatie over andere onderdelen van de bedrijfsvoering zoals personeel en financiën.

Daarnaast was er vooral veel te zien. Zoals het vernieuwde recept van 5 soorten wokgroenten van Pure Ambacht die zowel in samenstelling als presentatie zijn verbeterd. Postuma heeft de afgelopen jaren veel energie gestoken in de optimalisatie van de snijderij. Binnenkort starten ze met op basis van datagestuurde informatie zodat ze op prognose kunnen snijden. Dit maakt het mogelijk dat klanten tot laat in de middag en zelfs vroeg in de ochtend nog hun bestelling voor gesneden groenten kunnen doen.

Willeam van der Vegt (r) over maximaal presenteren met minimaal volume

Ook nieuw is dat Postuma AGF maar liefst 1000 niet-AGF producten in het assortiment heeft opgenomen. In eerste instantie om boerderijwinkels te faciliteren met ambachtelijke en streekgebonden producten, maar ook AGF-speciaalzaken kunnen er hun voordeel mee doen. Boerderijwinkels zijn sinds corona sterk in opkomst. "Zij zijn vaak begonnen met de verkoop van eigen producten en zien dat ze door verbreding een grote klantengroep kunnen aanspreken", vertelt Koos Deij die sinds januari in de buitendienst voor Postuma AGF actief is en zich speciaal richt op boerderijwinkels. Met al die delicatessen kunnen ondernemers ook gemakkelijk fruitmanden upgraden tot cadeau- of kerstpakketten. Daarop inzetten kan veel opleveren. "Sommige ondernemers zetten in de decembermaand door verkoop van kerstpakketten evenveel om als in een heel jaar."

Naast een presentatie gericht op boerderijwinkels waren er ook presentaties te zien over de markt, AGF-speciaalzaak maar ook over verpakken. Hoe kun je klanten verleiden met to go in de vorm van leuke pakketjes of juist praktisch verpakte producten en mixen? Met het asperge- en aardbeienseizoen in aantocht zijn er heel veel mogelijkheden om via verpakkingen de producten mooi te presenteren, zowel duurzaam als praktisch.

Postuma AGF kijkt terug op een succesvolle herhaling van de serie klantavonden die ze vorig jaar ook in vier regio's in het land organiseerden. Jarno: "We willen op deze avonden zelfs de doorgewinterde groenteman prikkelen en verrassen. En bijkletsen, met ons en met collega's, want daar nemen we over het algemeen veel te weinig tijd voor."

Klik hier voor de fotoreportage

Voor meer informatie:
Postuma AGF
Tel: 038 750 79 54
www.postuma.nl