Zespri heeft een innovatieve verpakkingsoplossing gelanceerd, de Fruit Pillbox, ontworpen om de dagelijkse fruitconsumptie in Singapore te bevorderen. Deze innovatieve verpakking, geïnspireerd door een pillendoosje, bevat zeven compartimenten voor elke dag van de week, elk met een Zespri SunGold Kiwi. Het initiatief heeft als doel de uitdaging van het vergeten van dagelijkse fruitconsumptie onder Singaporezen aan te pakken. Vervaardigd uit recyclebare materialen en plantaardige inkt, is de Fruit Pillbox een reactie op een onderzoek dat onthulde dat meer dan 50% van de inwoners in Singapore er niet in slaagt dagelijks fruit te consumeren, voornamelijk omdat ze het gewoonweg vergeten. Bovendien gaf 93% aan hun fruitinname te willen verhogen. Ng Kok Hwee, algemeen directeur van Global Marketing bij Zespri, benadrukte dat de campagne is gebaseerd op Nudge Gedragseconomie, met als doel positieve eetgewoonten te bevorderen. De samenwerking met The Shed 28, Mindshare, Speak Easy en Peppercomm voor deze campagne onderstreept Zespri's toewijding aan het verbeteren van de gezondheid van consumenten door innovatieve marketingstrategieën. De verpakking in beperkte oplage zal vanaf 2 maart 2024 beschikbaar zijn voor een proefperiode in geselecteerde FairPrice Finest winkels, om de impact op het bevorderen van consistente fruitconsumptie te evalueren.