Tholen - Het is weer Valentijnsdag. De dag dat normaliter de gedachten automatisch uitgaan naar champagne met aardbeien, of misschien tomaatjes. Een Belgische groente bij uitstek, het witloof, is dan waarschijnlijk niet het eerste waar aan gedacht wordt. Toch ziet BelOrta een geboren link tussen de twee, waardoor ze speciaal voor de feestdag haar 'with love' witloofverpakking hebben geïntroduceerd. "We konden de woordspeling witloof 'with love' niet laten liggen en bovendien matcht het moment van Valentijnsdag perfect met het witloofseizoen", vertelt Glenn Sebregts van BelOrta.
"Elk jaar merken we na de feestdagen een lichte dip in de witloofconsumptie terwijl het aanbod stabiel blijft", vult Glenn Philips aan. "In dat kader werd door de VLAM reeds een Week van de Witloof gelanceerd om die consumptie een boost te geven. Dit is een zeer goed initiatief, maar wij besloten van onze kant ook eens te gaan nadenken over hoe we het witloof konden laten opvallen in de winkelschappen. Al snel kwamen we uit bij witloof 'with love', wat perfect aansluit bij de liefde waarmee onze telers het witloof telen."
"Witloof is een zeer karakteristieke groentensoort. Het is misschien niet het eerste product waar men aan denkt bij Valentijnsdag, maar het is een veelzijdig product dat sterk geliefd is onder bepaalde consumenten en chefs. Deze liefde past dus ideaal bij het feest van de liefde. Bovendien kun je er tal van heerlijke, verrassende gerechten mee bereiden voor de speciale dag. Het is geen makkelijk seizoen voor de witloof geweest door de problemen met de worteloogst in het najaar en de hoge prijzen gedurende de feestdagen. Op deze manier hopen we toch een boost te geven om het product extra in de spotlight te blijven zetten tot het einde van het seizoen."
De 'with love' Valentijns verpakking is voor de coöperatie de nieuwste introductie in een reeks van innovaties op het gebied van verpakkingen rond speciale momenten. Eerder kwamen al de AppelSintjes voorbij om de appelconsumptie te stimuleren rond Sinterklaas en de Brainboosters voor de snacktomaatjes rond de examenperiode. "Deze werden door de handel met open armen ontvangen", gaat Glenn Sebregts verder. "Je ziet toch dat dergelijke themaverpakkingen tegenwoordig goed in de markt liggen en opvallen bij de consument. Door de opvallende verpakking, waarbij de typische BelOrta Ò vervangen is door een hartje, verwachten we klanten naar de witloof in het rayon te trekken." De standaard BelOrta 500 gram laszakken worden nog tot en met woensdag 14 februari vervangen voor de speciale Valentijnsvariant.
Voor meer informatie:
Glenn Sebregts
BelOrta
Mechelsesteenweg 120
B-2860 Sint-Katelijne-Waver, België
Tel.: +32 (0)15 55 11 11
info@belorta.be
www.belorta.be