Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Derde kwartaal 2023

HelloFresh behaalt hoogste gemiddelde bestelwaarde tot nu toe

HelloFresh heeft in het derde kwartaal van 2023 HelloFresh een positieve omzetgroei van 3,5% j-o-j bij constante wisselkoersen gerealiseerd. De omzet in absolute cijfers in Euro bedroeg €1,80 miljard (Q3 2022: € 1,86 miljard). Deze constante groei - van 3,5% in het derde kwartaal van 2023 op jaarbasis - geeft een groeiversnelling aan ten opzichte van het tweede kwartaal van 2023, in september was een nog verdere stijging zichtbaar.

HelloFresh groep behaalde een aanhoudende stijging van de gemiddelde bestelwaarde tot een recordhoogte van € 64,2 (+7,5% j-o-j bij constante wisselkoersen). Dit is voornamelijk gedreven door productverbeteringen en aanhoudende inspanningen om de service uit te breiden, hierdoor is een toename van het aantal wekelijkse maaltijden per bestelling zichtbaar en groeiende interesse in de “HelloFresh Markt”, en door de aanhoudende groei van het kant-en-klare aanbod van het bedrijf.

De contributiemarge van de groep steeg met 1,1 pp naar 25,6% als percentage van de omzet (Q3 2022: 24,5%), dit dankzij de blijvende toename van efficiëntie in productie. De gecorrigeerde EBITDA van de groep bereikte €69,2 miljoen (Q3 2022: €71,8 miljoen), overeenkomstig met een groepsmarge van 3,8%.

Bron: HelloFresh

Publicatiedatum: