Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gratis bezorging levensmiddelen voor jonge Schotten

Kroatische retailers moeten dagelijkse prijslijsten publiceren

Snappy Shopper lanceert gratis bezorging van levensmiddelen voor jonge Schotten
Snappy Shopper, het platform voor flitsbezorging van levensmiddelen, is een samenwerking aangegaan met Young Scot om gratis bezorging van levensmiddelen aan te bieden aan duizenden jongeren in heel Schotland. Jongeren van 18 jaar en ouder die in het bezit zijn van de nationale Young Scot-kaart kunnen profiteren van dit aanbod, dat volgens Snappy Shopper ook zal bijdragen aan een hogere omzet voor lokale buurtwinkels.
Bron: talkingretail.com

Ierland: An Rialálaí Agraibhia organiseert inaugurele conferentie over transparantie en eerlijkheid in de agrovoedingssector
An Rialálaí Agraibhia, de regelgevende instantie voor de agrovoedingssector, is verheugd de openingsconferentie aan te kondigen, die op 20 mei zal plaatsvinden in het Johnstown Estate Hotel, Co. Meath. Dit baanbrekende evenement zal sleutelfiguren uit de Ierse en Europese agrofoodsector samenbrengen voor een dag vol discussie, inzicht en kennisdeling.
Bron: retailnews.ie

Kroatische retailers moeten dagelijkse prijslijsten publiceren
Vanaf 15 mei 2025 moeten Kroatische retailers dagelijks machineleesbare online prijslijsten op hun websites publiceren, inclusief eventuele extra kosten. De nieuwe maatregelen van de Kroatische regering gelden voor producten zoals voedsel, dranken, cosmetica, schoonmaakmiddelen, toiletartikelen en huishoudelijke artikelen.
Bron: esmmagazine.com

VK: Een positieve impact maken. Tesco PLC Duurzaamheidsverslag 2024/25 mei 2025
Als onderdeel van Tesco's Stronger Starts-initiatieven in het VK hebben ze meer dan 5 miljoen porties gratis groenten en fruit aan schoolleerlingen verstrekt. Het afgelopen jaar hebben ze het voor klanten nog betaalbaarder en aantrekkelijker gemaakt om gezondere producten te kiezen, en hebben ze groente en fruit tegen een goede prijs aangeboden. Dit jaar hebben ze de verkoop van gezonde voeding verhoogd naar 64% van hun totale verkoopvolume in het VK en de Republiek Ierland. Ze hebben ook £4 miljoen aan groenten en fruit gedoneerd aan meer dan 400 scholen in het hele VK als onderdeel van het Stronger Starts-programma.
Bron: tescoplc.com

DUG Foodtech lanceert 's werelds eerste ongezoete drank op basis van aardappelen voor bij de koffie
DUG Foodtech lanceert DUG Unsweetened Barista, 's werelds eerste ongezoete drank op basis van aardappelen, speciaal ontwikkeld voor barista's. De nieuwste voedingsrichtlijnen van de Swedish Food Agency benadrukken het belang van het verminderen van de suikerinname om obesitas en aanverwante gezondheidsproblemen te voorkomen. DUG Unsweetened Barista bevat geen toegevoegde suikers en is de ideale keuze voor mensen die op zoek zijn naar een gezondere optie in hun koffie, voor het koken, in smoothies of gewoon als verfrissend drankje.
Bron: ir.dugdrinks.com