Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Greenyard breidt ‘pure-plant’ aanbod uit met overname van Gigi Gelato

Greenyard breidt haar assortiment 'pure-plant' producten uit met de overname van de Nederlands-Italiaanse start-up Gigi Gelato. Een merk dat groenten en fruit op innovatieve wijze combineert tot een gezond alternatief voor de traditionele gelato. Gigi Gelato biedt een ‘pure-plant’ eetervaring: zonder zuivel, additieven of kunstmatige aroma's.

"Het ijs past de laatste ‘food pairing’ trends toe, en verrast zo de consumenten met heerlijke, romige sorbet-achtige texturen en smaken. Gigi Gelato lanceerde al met succes drie verschillende smaken, en dat in verschillende Europese landen. De volgende stap was de zoektocht naar de juiste partner voor verdere groei. Dankzij de overname door Greenyard, krijgt het merk vanaf de zomer van 2023 toegang tot een grotere markt binnen de diepvriescategorie", zo stelt Greenyard.

Een commercieel lanceerplatform
Beide bedrijven delen dezelfde visie op gezonde, gebruiksvriendelijke producten. Producten die voor 100% worden gevoed door de pure kracht van planten, en niets anders: ‘pure plant’ dus. Greenyard zal haar nauwe en geïntegreerde relaties met toonaangevende retailers en foodservice-partners in Europa gebruiken als commercieel lanceerplatform voor deze nieuwe productcategorie in diepvriesgroenten en -fruit. De oprichters van Gigi Gelato blijven aan boord om de commerciële strategie en de verdere innovatieprocessen van het product te ondersteunen.

"Dit is een belangrijke stap op ons pad om innovatieve en gebruiksvriendelijke producten op de markt te brengen. Producten die met name de consumptie van groenten en fruit stimuleren. We breiden ons assortiment diepvriesproducten verder uit, én we bieden een grotere markt voor deze revolutionaire ‘pureplant’ productinnovatie. Met de steun van de oorspronkelijke oprichters en onze interne expertise zijn we ervan overtuigd dat Gigi een meerwaarde zal bieden binnen het segment van diepvriessnacks," zegt Kobe Vanhaecke, commercieel directeur van Greenyard Frozen Belgium.

"Bovendien zorgen de unieke combinaties van groenten en fruit, gebaseerd op de laatste ‘food pairing’ trends, voor verrassend heerlijke smaakcombinaties. En net dankzij het ‘pure-plant’ karakter, kunnen consumenten nu ook genieten zonder het minste schuldgevoel achteraf. Het tilt als het ware de Italiaanse gelato-traditie en -waarden naar een geheel nieuw niveau. Een gezond, veganistisch alternatief met een authentieke, romige sorbetachtige smaakbeleving."

Er zijn momenteel drie smaakcombinaties beschikbaar: 

•       Aardbei, bosbes en bieten 
•       Mango, passievrucht en venkel 
•       Gember, sinaasappel en wortel

Elk van de smaken wordt momenteel verkocht in verpakkingen met drie ijslolly's, elk met een gewicht van 70 gram.

Voor meer informatie:
Greenyard
info@greenyard.group   
www.greenyard.group       

Publicatiedatum: