Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe financieringsoplossing voor export van Latijns-Amerika naar Europa

ProducePay heeft zijn Quick-Pay oplossing ruimer toegankelijk gemaakt om Latijns-Amerikaanse telers ook te ondersteunen in hun overzeese export naar Europa.

ProducePay breidde aanvankelijk zijn Quick-Pay aanbod uit in oktober 2022, met name om Latijns-Amerikaanse telers te helpen groenten en fruit over zee naar de VS te exporteren. Nu kunnen telers die zijn aangesloten bij ProducePay ook tot 50% van de waarde van hun lading ontvangen binnen 24 uur na verzending naar een koper in Europa. Deze voorafbetalingsoptie komt ook met handelsbescherming voor telers om met vertrouwen en in alle transparantie hun waar te kunnen verhandelen.

De uitrol van Quick-Pay in Europa begint in twee van de grootste importlanden van het continent: Nederland en Spanje, beide belangrijke handelsknooppunten voor geïmporteerd tropisch fruit en groenten.

ProducePay oprichter en CEO Pablo Borquez Schwarzbeck met enkele telers.

Volgens studies zal de omzet van de Latijns-Amerikaanse AGF-markt eind dit jaar $ 28 miljard bedragen. Dat is 28% meer dan vijf jaar geleden. De groei wordt grotendeels aangewakkerd door de export naar de VS, Europa en Azië. De flexibele voorwaarden van Quick-Pay zorgen ervoor dat telers die aangesloten zijn bij ProducePay kunnen blijven exporteren naar deze markten, zonder het extra cashflowrisico te lopen dat gepaard gaat met lange verzendtijden bij overzees transport. 

Quick-Pay verbetert de cashflow van telers en maakt komaf met de tientallen jaren oude praktijk waarbij telers doorgaans een klein voorschot ontvangen en daarna tot wel 60 dagen moeten wachten op betaling nadat de lading op bestemming is aangekomen. Met een directere cashflow hebben Latijns-Amerikaanse telers meer vrijheid en middelen om operationele beslissingen te nemen, zoals het uitbreiden van hun bedrijf, het diversifiëren van de teelt en het investeren in duurzame teeltmethoden en technologie.

Quick-Pay werd aanvankelijk met groot succes gelanceerd in Chili, Colombia en Peru, maar is nu ook beschikbaar op nieuwe markten in Latijns-Amerika, waaronder Ecuador, Guatemala en Costa Rica.

"Onze leden zijn op zoek naar financiële oplossingen die hen helpen nieuwe markten te betreden en hun dagelijkse activiteiten te verbeteren", aldus Patrick McCullough, CEO van ProducePay. "Deze uitbreiding elimineert wat traditioneel een verborgen barrière voor groei was en helpt bij het creëren van een meer verbonden wereldwijde toeleveringsketen voor groenten en fruit, zodat beter aan de stijgende vraag kan worden voldaan."

Voor meer informatie:
Nadia Jamshidi
ProducePay
nadia.jamshidi@padillaco.com   
https://producepay.com/   

Publicatiedatum: