Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Alle Latijns-Amerikaanse Fyffes plantages doen mee aan gendergelijkheidsprogramma's

Fyffes is hard op weg om haar doelstelling inzake gendergelijkheid te realiseren: 'Uiterlijk in het jaar 2025 heeft 100% van de werknemers van Fyffes in Latijns-Amerikaanse vestigingen kennis genomen van gendergelijkheidsprogramma's en in 2030 zal dit ook het geval zijn voor 50% van de werknemers van onze leveranciers'. De 22 vestigingen van Fyffes in Costa Rica, Honduras, Guatemala, Belize en Ecuador zijn begonnen met het uitrollen van het speciaal ontwikkelde HERessentials, een online training voor gendergelijkheid die is ontwikkeld door Business for Social Responsibility (BSR) en dat door Fyffes is aangepast aan de Latijns-Amerikaanse culturele context. 

In het kader van haar allereerste Human Rights Impact Assessment dat eind 2019 is uitgevoerd, heeft Fyffes genderdiscriminatie en gender-gerelateerd geweld geïdentificeerd als een van de 13 in het oog springende mensenrechtenrisico's waarmee het bedrijf en haar mensen worden geconfronteerd vanwege de context waarin het actief is, zo meldt het bedrijf. "Om dit risico te beperken, heeft Fyffes prioriteit toegekend aan gendergelijkheid, en streven wij ernaar om uiterlijk in 2030 een eventuele loonkloof tussen mannen en vrouwen binnen al onze activiteiten te hebben geëlimineerd."

Over HERessentials zegt Fyffes Sustainability Manager Stella Davis: "Ik ben erg blij met de acceptatie van het programma voor gendergelijkheid op onze plantages en de feedback die we van de deelnemers hebben mogen ontvangen. We hebben het geluk dat er op onze bananen-, ananas- en meloenkwekerijen veel vrouwen werken die een waardevolle bijdrage leveren aan ons bedrijf. Om vele redenen — die overigens niet uniek zijn voor Latijns-Amerika — hebben vrouwen moeite om carrière te maken. Een van de beste manieren om dit aan te pakken is bewustmaking en training van al onze werknemers, zowel mannen als vrouwen, op het gebied van gendergelijkheid."

Fyffes begon in 2019 met haar eerste Gender Equality Program op haar Hondurese meloenbedrijf Suragroh en haar Costa Ricaanse ananasbedrijf Anexco. Om het programma te kunnen blijven aanbieden tijdens én in de nasleep van de Covid-19-pandemie, is het programma inmiddels aangepast aan de huidige situatie.

Voor meer informatie:
Fyffes
www.fyffes.com   

Publicatiedatum: