Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse Alfafood stevent nu af op omzet € 60 mln

Alfafood is enkele jaren geleden voortgekomen uit de in 2006 opgerichte horecagroothandel Alfapack. Tegenwoordig omvat het groeiende filialennetwerk vijf moderne cash & carry winkels in de Zuid-Duitse grote steden München, Nürnberg, Frankfurt, Regensburg en Augsburg. Dankzij strategische beslissingen kon het bedrijf van de familie Burcak ook in tijden van crisis een aanzienlijke omzetstijging realiseren, vertelt mededirecteur Roni Burcak in een interview.

Tot de klantenkring van het filialennetwerk horen zowel de hogere horeca alsook take-away bedrijven, aldus Roni. "Dit uitgebreide cash & carry model heeft zich in alle steden waar wij actief zijn bewezen, waarbij München en Nürnberg zich omzettechnisch gezien het sterkst ontwikkeld hebben. Ook tijdens de pandemie hadden we geen omzetverlies, we konden zelfs een kleine omzetstijging registreren. Vooral de to-go handel heeft in de afgelopen jaren een hoge vlucht genomen en wij zien in deze sector nog steeds een goede omzetontwikkeling. In totaal stevenen we af op een jaarlijkse omzet van 60 miljoen euro."

Rechts: 
Ondernemersfamilie Burcak uit Nürnberg is sinds kort sponsor van de plaatselijke voetbalvereniging 1. FC Nürnberg. Rechts op de foto: Roni Burcak. 

Wekelijkse groentenaanbiedingen
Als moderne cash & carry markt heeft Alfafood een breed assortiment. Van zuivelproducten en diepvriesproducten tot aan de meest uiteenlopende verpakkingsmaterialen en overige horecabenodigdheden. "We hebben het hele jaar door een beheersbaar groentenassortiment van ongeveer 15 tot 20 producten, die doorlopen in grote hoeveelheden af worden genomen. Dit basisassortiment omvat onder andere rodekool, wittekool, tomaten, ijsbergsla, aardappelen en uien. Daarnaast zijn er wekelijkse aanbiedingen, een mix van alledaagse producten en seizoensproducten, die we tegen betaalbare prijzen aanbieden", vervolgt Roni. 

Hoewel de plaatselijke groothandelsmarkten in München en Nürnberg voor de deur liggen, wordt het gros van de groenten rechtstreeks afgenomen, overwegend uit Duitsland, Nederland of Spanje. "Wij vinden het bijzonder belangrijk om trouw te zijn aan onze leveranciers, want daar profiteert uiteindelijk ook de klant van. Gezien de gestegen energieprijzen en overige kosten liggen de groentenprijzen nu ver boven het gemiddelde niveau. Door de directe inkoop zijn we echter in staat om de marges waar mogelijk laag te houden en slechts de absoluut noodzakelijke prijsaanpassing door te voeren."

Duurzame verpakkingen zijn nog steeds een trend
In de schaduw van de huidige kostenstijgingen ziet Roni een duidelijke trend richting duurzame verpakkingen. "In het kader daarvan hebben wij ons verpakkingsaanbod in de afgelopen jaren aanzienlijk uitgebreid. Van biologisch afbreekbare folie en schaaltjes tot aan uiteenlopende oplossingen uit papier en karton. Als moderne horecaleverancier moeten we tegenwoordig een brede verpakkingskeuze aanbieden."  Of er binnenkort nog een nieuw filiaal geopend wordt laat Roni voorlopig in het midden. "Wij hebben al enkele steden met meer dan 150.000 inwoners op het oog. Maar dat is allemaal nog toekomstmuziek." 

Voor meer informatie:
Roni Burcak
ALFAFOOD GmbH
Platenstraße 65
D-90441 Nürnberg, Duitsland
Tel: +49 940 197 0
info@alfafood.eu 
www.alfafood.eu 

Publicatiedatum: