"We planten een boom voor elke bestelling die we krijgen"

Mohamed Ali, eigenaar en oprichter van het Egyptische verpakkingsbedrijf Fresh Deal, zegt dat de publieke opinie over papieren verpakkingen heel positief is: "De papieren verpakking heeft nog altijd een goede reputatie. Tegenwoordig vragen veel supermarktketens en retailers wereldwijd naar papieren verpakkingen in plaats van plastic, ook omdat veel landen een verbod hebben op het eenmalig gebruik van plastic. Een kartonnen verpakking voor druiven is bijvoorbeeld een nieuwe trend en we produceren ook een soort label dat biologisch afbreekbaar is."

Egypte zelf gaat ook in de richting van een systeem waarbij plastic wordt ontmoedigd, legt Ali uit. "Hier in Egypte heeft de regering veel beperkingen opgelegd op het gebruik van plastic tassen, vooral in de steden aan de Rode Zee en de Middellandse Zee. Daarom zijn papieren zakken het milieuvriendelijke alternatief geworden. Op dit moment werken we samen met een van de grote aardbeienexporteurs in Egypte om hen biologisch afbreekbare dozen te leveren die ze naar Mauritius exporteren."

Omdat de focus voor de verpakkingen van Fresh Deal op duurzaamheid ligt, besloot het bedrijf een extra stap te zetten om de planeet te helpen. Ali stelt dat ze nu een boom planten voor elke bestelling die binnenkomt: "We planten één boom bij elke deal die we met een klant sluiten. Dit betekent dat als u zaken met ons doet, u niet alleen kiest voor ecologische, duurzame verpakkingen, maar dat u ook onze planeet helpt door bij elke bestelling een boom te planten. Wij werken samen met Egyptische milieu-instellingen, zij planten een boom voor elke aankoop die bij FreshDeal wordt gedaan. Wij bieden dit aan als compensatie voor de gebruikte materialen en de CO2-uitstoot die ontstaat bij de productie van onze verpakkingen."

Over het geheel genomen vindt Ali dat de verpakkingssector de goede kant op gaat. "Dit is een sector waarvan veel andere markten afhankelijk zijn. Dat wil zeggen dat veel producten die we dagelijks gebruiken anders nooit zonder verpakking in de winkels zouden liggen. De verpakkingsmarkt groeit momenteel en zal dat naar verwachting de komende maanden en jaren blijven doen. Dit geldt zowel voor winkelverpakkingen als voor leveringsverpakkingen en het geldt ook voor alle sectoren. Ook de vraag naar luxeverpakkingen stijgt," besluit hij.

Voor meer informatie:
Mohamed Ali
Fresh Deal
Tel: +201 111 395 055 
info@freshdeal.me 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.