Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Yello

Hooggespannen verwachtingen voor verkoop Yello-appel op de Europese markt

Sinds eind oktober is yello®, een nieuw appelras met gele schil, exclusief geteeld in Europa door VOG en VIP Consortia, verkrijgbaar op de Europese markt.

Het verkoopseizoen is gestart met hoge verwachtingen van het consortium van de beide Tiroler bedrijven: 2.500 ton appels zijn geoogst, gelijk aan vorige jaren.

"Yello is meer dan alleen een appel: het is een stuk fruit dat de kwaliteit van de hele soort verbetert. Het is geen toeval dat al een kleine groep consumenten veroverd is, die veel belang hechten aan kwaliteit en smaak." Ontdekt in Japan en geteeld in Zuid-Tirol is de yello een echte specialiteit voor de kenner," legt Klaus Hölzl, sales manager bij VOG.

"We zijn erg enthousiast om deze unieke appel naar de gebruikers in Italië en de rest van Europa te brengen. Zijn gele-albasten kleur, sappige en knapperige vruchtvlees en exotische, tropische tonen maken het een unieke appel, een exclusieve ervaring in het segment van gele appels," zegt Fabio Zanesco, hoofd beschermde rassen bij VIP.

Om de start van het seizoen te markeren, zijn er ook promotionele activiteiten opgestart met een week van videopostings, begeleid door het uitdelen van de appel op Corso Vittorio Emanuele in het centrum van Milaan op 22 oktober jl.; de ideale locatie om de appel te presenteren als een premium product en, dankzij de 5 hostesses, voorbijgangers te laten proeven van de appel. Wat betreft de handel, zijn de gele weken - het initiatief ontwikkeld om de fruitmarkt aan te moedigen de yello te kopen - weer terug, samen met sampling activiteiten, promoties, proeverijen in de winkels en direct e-mail marketing activiteiten.

"Dankzij zijn kwaliteiten, heeft de yello nog steeds ruimte genoeg om zijn groep klanten en gebruikers uit te breiden. Met de marketing- en communicatie-activiteiten willen we zijn high-end positie versterken en klanten helpen de appel te presenteren aan gebruikers," aldus Benjamin Laimer, marketing manager bij VIP.

"Klanten die voor deze appel kiezen, zijn zich er zeer van bewust dat wie de yello geproefd heeft, terugkomt voor meer. Daarom combineert de marketingcampagne branding- en positioneringsactiviteiten met sampling en proeverijen die de unieke smaak demonstreren," voegt Hannes Tauber, marketing manager bij VOG, daaraan toe. De yello® is sinds 20 oktober jl. op de markt en verkrijgbaar tot april.

Voor meer informatie:
Jessica Sabatini
Fruitecom
Tel: +39 338 7307649
[email protected] 
www.fruitecom.it

Publicatiedatum: