Sharon Veroone, Sanllo:

"Jute Sinterklaaszakjes sluiten ideaal aan op populariteit van themaproducten"

Tholen - Ondanks de aanhoudende hoge temperaturen zit de zomer er officieel op, wat betekent dat de feestdagen ook steeds dichterbij komen. Het Spaanse bedrijf Sanllo speelt hier op in door voor de Belgische en Nederlandse markt jute Sinterklaaszakjes met clementines aan te bieden. "We zien dat supermarkten steeds meer de focus leggen op thema's. Als er veel artikelen per thema zijn, komen consumenten hier ook op af. Sinterklaas is dan toch het thema bij uitstek voor de Benelux in december", vertelt Sharon Veroone van Sanllo. 

"Het bracht ons op het idee om onze zoete, kleinere maten Clemenules aan te bieden in de kenmerkende jute Sinterklaaszakjes", vervolgt Sharon. "Normaal gesproken is de feestperiode een aangelegenheid met veel zoetigheid, maar door middel van deze verpakkingen is er een gezond alternatief, wat ook nog is herkenbaar is voor de kinderen." Sharon beschrijft het als een puzzel die in elkaar valt. "We zijn deze week begonnen met de afzet van onze Clemenules, wat zeker dit jaar de beste variëteit van de clementines is. Dit valt natuurlijk perfect samen met de start van de aanloop naar de feestdagen. Volgende week verwachten we de eerste in de winkels te hebben liggen, waarna de verkoop tegen Sint-Maarten op zal komen. Vervolgens gaan we vanaf eind november uiteraard volle bak."

Het bedrijf biedt de Sinterklaaszakjes in klein formaat van 1,5 kilo aan. "Hier zitten een tiental stuks in en geeft een leuk beeld bij het thema van Sinterklaas. We merken dat dit goed aanslaat, want de dozen met meerdere zakken worden rap afgenomen. Bovendien zijn de zakjes ideaal voor hergebruik. Het zijn stevige zakken, waar bijvoorbeeld ook speelgoed of andere producten in bewaard kunnen worden. Dit maakt het ook duurzaam; iets waar wij als bedrijf steeds meer op in willen spelen. Veel soortgelijke acties bevatten toch vaak plastic, maar de zakjes zijn volledig plasticvrij en, naar mijn mening, mooier."

Het is een idee dat zich niet slechts zal beperken tot de periode rond Sinterklaas, want Sanllo heeft al meerdere plannen op de plank liggen. "Zo is het etiket aanpasbaar naar de wens van de klant. Dit betekent dat de rode tinten verder ideaal passen bij bijvoorbeeld een kerstthema. In Frankrijk doen we parallel een verkoop van de verpakkingen in een kerstthema. Voor de Nederlandse en Belgische markt zullen we na Sinterklaas ook doortrekken naar de kerstman. In de toekomst zullen we ons ook richten op andere thema's als Valentijn. We zien dat dit aanspreekt en het is een mooie manier om een goed product onder de aandacht te brengen."

Voor meer informatie:
Sharon Veroone
Sanllo
+34 673 206 269
sharon@sanlloexport.com  
www.sanlloexport.com   


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.