AVN aangekondigd wil starten met een nieuwe mediacampagne “Warm welkom in onze winkel”. Daarmee willen ze consumenten extra motiveren om vooral lokaal te blijven kopen. Wellicht is het wel iets kouder in de winkel, maar door een “warme behandeling” hoeven klanten zich niet minder welkom te voelen is het idee. De campagne zal in het najaar van start gaan. Mogelijk zal minister Jetten deze campagne ondersteunen.
Vanuit AVN is er is veel contact met de ministeries in Den Haag om voor de ondernemers te komen tot een goed energiecompensatie-pakket. Het ministerie van EZK vraagt via een inspraakronde van MKB/VNO om input voor een passende compensatieregeling voor kleinschalige (energie-intensieve) bedrijven. De vraag die met name op tafel ligt is of de komende compensatie gerelateerd moet zijn aan zo actueel mogelijke informatie (huidige kosten t.o.v. huidige omzet) of informatie uit het verleden. "Uiteraard adviseren wij het eerste, zodat de compensatie zo ruim mogelijk kan uitpakken. Overigens is het nog geen automatisme dat onze ondernemers worden gezien als energie-intensief. Als dat niet zo is, dan geldt voor de bedrijven dezelfde regeling als voor de particulieren. MKB Nederland is gevraagd om met het ministerie mee te rekenen naar een zo passend mogelijke oplossing. Naar verwachting zal de regeling in november gecommuniceerd kunnen worden", aldus AVN.
Voor meer informatie:
Ambachtelijke Versdetailhandel Nederland (AVN)
Horaplantsoen 20
6717 LT Ede
+31 (0)318 440 222
[email protected]
www.avn.nu