China: AGF-verkoop van e-commerce platforms groeit naar 20%

China is een groot land op het gebied van fruitteelt en -consumptie. Met de verbetering van de levensstandaard van de bevolking is de fruitteelt de laatste jaren gestaag toegenomen. Relevante gegevens voorspellen dat de nationale fruitteelt in 2022 299 mln ton zal bedragen, een stijging met 2% ten opzichte van het voorgaande jaar, en dat het fruitareaal en de fruitteelt gestaag zullen toenemen. Kortom, het fruitaanbod in China is dit jaar voldoende, de prijs van fruit daalde in juni vooral in het seizoen en de markt was stabiel maar zwak tijdens de afzetperiode.

E-commerceplatforms beïnvloeden traditionele verkoopmodellen, waarbij de online transacties ongeveer 20% bereiken
De traditionele circulatiecircuits steunen op groothandel en retail, waarvan de fruitgroothandelsmarkt een belangrijk afzetplatform is. De huidige ontwikkeling van groepsaankopen in de gemeenschap en van e-commerce voor AGF-producten heeft een grote impact gehad op de verkoop van fruitspeciaalzaken. De rechtstreekse onlineverkoop zorgt ervoor dat het fruit sneller bij de consument terechtkomt, bespaart op tussenschakels en levert de fruittelers meer op, maar het kwaliteitsverlies tijdens het leveringsproces is nog steeds een niet te negeren probleem. Als reactie op het vervoersprobleem, dat de ontwikkeling van e-commerce op het platteland beperkt, is in het nationale plan verduidelijkt dat tegen eind 2022 de rechtstreekse leveringsdienst in principe zal worden gepopulariseerd op het administratieve dorpsniveau, wat een positieve rol zal spelen in de ontwikkeling van e-commerce van fruit.

In mei steeg de prijs van fruit met 19% j-o-j, waardoor de CPI met ongeveer 0,36% steeg. Sinds juni is er een groot aanbod van fruit op de markt, waardoor de burgers enthousiast zijn om fruit te kopen en zowel het aanbod als de vraag sterk toenemen. Ervan uitgaande dat er voldoende aanbod is, wordt verwacht dat de jaar-op-jaar stijging van de prijzen van fruit in juni zal afnemen.

Van het tijdperk van materiële schaarste naar het tijdperk van materiële overvloed stellen consumenten hogere eisen aan groenten en fruit en besteden zij meer aandacht aan smaak en voedingswaarde. Met de uitvoering van het RCEP en de uitgebreide investeringsovereenkomst tussen China en de EU is de markt voor importfruit blijven groeien en de opkomst van de consumenten van na de jaren 90 en na de jaren 00 zal de innovatie en verbetering van de verkoop van fruit verder bevorderen.

Bron: mysteel.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven