Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam

Ekoplaza en Marqt bundelen hun merken en formules en openen aanstaande zaterdag 21 mei de allereerste Ekoplaza Foodmarqt op de Haarlemmerstraat in Amsterdam. Om dit moment voor de buurt luister bij te zetten organiseert deze 1e vestiging van de biologische Foodmarqt een proeverij van eerlijke, lokale bioproducten. De Ekoplaza Foodmarqt aan de Haarlemmerstraat is een pilot.

“Met Marqt redden we in 2019 een prachtig en sterk merk van de ondergang. Een merk vol duurzame idealen voor de noodzakelijke veranderingen van onze voedselketen. Daarom passen ze ook zo goed bij ons”, stelt CEO, Erik Does. “De sterke kanten van Marqt zie je terug in het nieuwe klimaatvriendelijke winkelconcept: verse vis op ijs, biokip aan het spit, vers klaargemaakte salades en maaltijden. Naast een plek voor een kopje koffie, een bereidingstip en een lekker recept is Foodmarqt een winkel voor thuiskoks die graag verse producten willen voelen en proeven. Ook Amsterdammers met haast of geen zin om te koken, kunnen hier van 08:00 tot 20:00 uur terecht voor een gebalanceerde en heerlijke kant-en-klaarmaaltijd met lokaal geteelde ingrediënten.”

Naast lokaal en duurzaam, nu ook 100% biologisch
Achter de schermen werkte het team van Ekoplaza twee jaar lang hard aan het assortiment. Het assortiment van Marqt was duurzaam, met 35% biologische producten. Inmiddels is het hele assortiment 100% biologisch, behalve het water, zout en de producten uit de zee.

Amsterdamse Ekovrienden
“Onderzoek wijst uit dat retailers en merken die duurzaamheid omarmen en de consument positieve keuzes bieden, relevanter zijn dan ooit”, aldus Erik Does. “In antwoord op de zorgen die Amsterdammers hebben over klimaat en natuur, biedt ons beloningsprogramma ‘Ekovrienden’ klanten praktische handvatten om via hun boodschappen te investeren in een gezondere wereld voor de generaties na ons. Zo kunnen klanten de punten die zij verdienen met hun boodschappen eventueel doneren aan lokale bioboeren. Mooi om te delen is dat elk gedoneerd punt 1m3 biodiversiteit oplevert.”

Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl 

Publicatiedatum: