Livio Dalvit over de oprichting van het verpakkingsmerk Elledi Pack

"Individueel bedrukbare kartonnen punnets zijn populair"

Het splinternieuwe verpakkingsmerk Elledi Pack werd voor het eerst op de expoSE in Karlsruhe gepresenteerd. Naar aanleiding van het succesvolle beursoptreden spraken we met Livio Dalvit, de drijvende kracht achter het vooruitstrevende verpakkingslabel. Na de eerste succesvolle stappen in de groenten- en fruitsector wil de verpakkingshandelaar nu handelaren en verpakkers in heel Duitsland en de buurlanden voor zijn verpakkingsconcept winnen. 

Aan het begin van het jaar werd het merk Elledi Pack in het leven geroepen: het doel daarbij was om naast pizzadozen ook verdere segmenten van de levensmiddelensector, bijvoorbeeld de versfruitbranche, van passende eco-verpakkingen te voorzien, aldus Livio. "We hebben op de beurs interessante contacten aan kunnen knopen en hebben als gevolg daarvan besloten om ook aanwezig te zijn op de Poolse fruitteeltbeurs TSW in Warschau. Binnen de Duitse landsgrenzen zijn we niet alleen in Bayern en Frankfurt, maar ook in Hannover en Hamburg vertegenwoordigd."

Livio Dalvit is eigenaar van het gelijknamige handelsagentschap gevestigd in Ottobrunn. Hij distribueert ecologische verpakkingen uit Italiaanse productie. Hij kijkt terug op een succesvol beursoptreden in Karlsruhe. 

Oplossingen uit massief karton en golfkarton
Voorlopig worden onder het label Elledi Pack overwegend punnets uit massief karton en golfkarton voor zachtfruit en asperges aangeboden, parallel daaraan kijkt men ook naar andere productcategorieën, bijvoorbeeld hardfruit en kiwi's. "Onze oplossingen uit massief karton zijn in eerste instantie geschikt voor kleinere verpakkingsgroottes, schaaltjes uit golfkarton komen daarentegen eerder voor grotere eenheden vanaf 1000 gram in aanmerking, omdat ze robuuster zijn. We zien primair bij de grootschalige telers en verpakkers, die hun producten direct aan de handel leveren, een grote vraag naar onze verpakkingen", aldus Livio.

Niet alleen om duurzaamheidsredenen, maar ook met het oog op productmarketing worden punnets uit massief karton en golfkarton in toenemende mate populair. Livio: "Op onze beursstand in Karlsruhe hebben we zowel neutrale alsook bedrukte modellen gepresenteerd. In de onbedrukte was vrijwel niemand geïnteresseerd, de bedrukte punnets waren daarentegen populair, omdat de productverpakking ook als marketingtool een extra meerwaarde biedt."

Moeilijke inkoopsituatie
Ook voor de verpakkingsbranche gaat de aanhoudende coronaproblematiek volgens Livio met grote uitdagingen gepaard. "Volgens onze leveranciers moeten we tot halverwege volgend jaar op stijgende kosten, langere leveringstijden en een schaarsere aanbodsituatie rekenen. Ondertussen moeten verse levensmiddelen zoals groenten en fruit nog steeds verpakt worden, dat is momenteel in ieder geval een zekere factor waar we op kunnen rekenen", zegt Livio tot slot.

Voor meer informatie:
Livio Dalvit
Elledi Pack 
Rosenheimer Landstrasse 4
D-85521 Ottobrunn, Duitsland
Tel. +49 89 660 59 02 0
info@elledi-pack.de 
www.elledi-pack.de 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven