Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Prijs voor luchtvrachtkersen is veel lager dan vorig jaar

Het wereldwijde scheepvaarttekort begon in oktober iets te verbeteren. De vrachtkosten stabiliseren zich en dat is net op tijd voor de start van het kersenseizoen. Thomas Wang, woordvoerder van Shenzhen Cool Chain Logistics, deelde onlangs zijn visie op de huidige trends in de wereldwijde distributie van AGF, evenals zijn voorspellingen voor het nieuwe kersenseizoen.

Vachttarieven stabiliseren zich
"De internationale scheepvaartsector is nu al meer dan een jaar chaotisch, maar begon zich onlangs te stabiliseren. De stijging van de scheepvaartkosten is nu veel kleiner dan voorheen. Verschillende rederijen hebben al lagere tarieven aangekondigd. Bovendien is het tekort aan laadruimte niet meer zo ernstig als voorheen," aldus Thomas. "De snelheid van de scheepvaart is echter nog steeds erg laag. Dat is een van de grootste uitdagingen voor de sector op dit moment. Hoewel de uitbraak van Covid-19 in China grotendeels onder controle is, zijn er over de hele wereld nog steeds regelmatig terugkerende uitbraken van Covid-19. Veel havens laten schepen pas toe na strenge inspecties. Een enkel schip kan gemakkelijk 3 tot 4 dagen vertraging oplopen in elke aanloophaven. En de vertragingen veroorzaken onzekerheden in de scheepvaartperiodes die op hun beurt achterstanden creëren in verschillende havens. Deze achterstand is soms zo groot dat containers aan boord moeten blijven tot er opslagruimte op de dokken vrijkomt. Importeurs hebben geen garantie wanneer hun producten aankomen en dat heeft een enorme impact op de import- en exportsectoren."

In China is de uitbraak van Covid-19 grotendeels onder controle. De omstandigheden verbeteren. De douane heeft extra personeel ingezet in verschillende havens en de quarantaine- en inspectieprocedures geoptimaliseerd. Hoewel het tempo van inklaring bij de douane niet zo hoog ligt als vóór de uitbraak van Covid-19 zijn de omstandigheden sinds vorig jaar sterk verbeterd.

De prijs van luchtvrachtkersen is ten opzichte van vorig jaar gedaald 
Het Chileense kersenseizoen is begonnen. Het eerste, kleine aanbod is per vliegtuig in China aangekomen. "We hebben ook enkele kersen ingevlogen. Vorig jaar viel de start van het kersenseizoen samen met het hoogtepunt van de pandemie. Preventiemaatregelen hadden vorig jaar een grote invloed op het luchtverkeer, waardoor de prijs van luchtvrachtkersen vrij hoog was. Dit jaar is de kostprijs van luchtvracht betrekkelijk stabiel. En sommige importeurs hebben zich al aangepast aan de hoge prijzen van vorig jaar."

Thomas deelde ook zijn voorspellingen voor dit seizoen vanuit het oogpunt van distributie. "De import van kersen was in het begin van vorig jaar enorm, maar het kersenincident maakte ze grotendeels onverkoopbaar. Dit jaar zijn de omstandigheden beter en de uitbraak van Covid-19 is in China grotendeels onder controle, maar niet in Chili. Bovendien hebben de havens nog steeds te kampen met achterstanden, die meer van invloed zijn op AGF-producten dan op andere importproducten. Daarom blijven de Chinese importeurs voorzichtig. De import in het begin van het seizoen is niet zo groot als vorig seizoen."

"Chinese consumenten raakten tijdens de pandemie vertrouwd met eersteklas binnenlandse fruitproducten. Binnenlands fruit hoeft niet langs de douane en vermeed daardoor veel van de extra problemen tijdens de pandemie. Leveranciers waren beter in staat om levertijden te garanderen. En de consumenten hadden een ruime keuze aan laaggeprijsd fruit van hoge kwaliteit. In vergelijking daarmee had importfruit te lijden. Maar we zijn voorzichtig optimistisch over importkersen dit seizoen."

Shenzhen Cool Chain Logistics
Cool Chain Logistics is een distributiebedrijf gespecialiseerd in wereldwijde koelketendiensten voor AGF-producten. Gevraagd naar de voordelen van Cool Chain Logistics, antwoordde Thomas Wang: "Wij vertrouwen op een volwassen en goed ontwikkeld wereldwijd netwerk om onze klanten te voorzien van verpakking, koelketenmanagement, fumigatie, vervoer over land, inklaring, internationale zee- en luchtvracht, evenals administratieve ondersteuning voor import, zoals quotumaanvragen en inklaringsdocumenten. Wij bieden exporteurs ook ons nationale netwerk van distributiepunten om onze klanten te voorzien van opslagruimte, gekoeld vervoer over land, het ophalen van producten, douane-inklaring, internationale zee- en luchtvracht en koelketenmanagement. Daarnaast biedt Cool Chain Logistics  uitgebreide diensten voor aankoopagenten, retailagenten en handelsagenten, evenals uitgebreide informatiediensten voor importeurs en exporteurs."

Voor meer informatie:
Thomas Wang
Shenzhen Cool Chain Logistics Co., Ltd
+86 13924653925
thomas@coolchainlogistics.com 

Publicatiedatum: