Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Toñi Piernas, Cricket:

"Hype rond gezond eten doet groentenconsumptie in zomer stijgen"

De zomer is eindelijk aangebroken en groenten zoals broccoli, bloemkool, boerenkool en witte kool worden nog steeds geteeld om te kunnen voldoen aan de groeiende vraag, zelfs in een seizoen dat traditioneel wordt gedomineerd door fruit.

Het bedrijf Campo de Lorca uit de regio Murcia, beter bekend om het merk Cricket en een van de grootste Spaanse broccolitelers, heeft zojuist een campagne gelanceerd om de consumptie van deze groenten tijdens de zomer te promoten. De slogan luidt "Somos unos frescos" (een uitdrukking die speelt met de dubbele betekenis van het woord fresco en enerzijds te vertalen valt met “We zijn heel vers”, maar ook met “We zijn een bende schalkse kerels”, n.v.d.r.).

Het Spaanse winterseizoen was nogal onregelmatig voor broccoli, met veel ups en downs in de afzet en in de prijsvorming. Over het algemeen was er sprake van overproductie, ondanks het feit dat de consumptie van deze groente gestaag blijft groeien. "Maar de Spaanse exporteurs konden wel een twee weken durend vervolg breien aan het seizoen, omdat de teelt in Midden- en Noord-Europa vertraging had opgelopen door het slechte weer. Momenteel wordt de teelt verlegd naar hoger gelegen gebieden in de bergen van Granada", zegt Toñi Piernas, marketingdirecteur van Cricket. "We weten niet goed wat de zomer zal brengen, maar als vraag en aanbod een beetje in evenwicht komen, voorzie ik weinig problemen."

"Met een luchtige reclamelijn willen we onze zomercampagne een nieuwe invulling geven", legt Toñi Piernas uit. "Broccoli, boerenkool, bloemkool ... waarom zouden die alleen in verband moeten worden gebracht met de winter? In de zomer is het allemaal fruit wat de klok slaat, maar wij willen de koolsoorten weer onder de aandacht brengen bij het publiek van alle leeftijden. De koolsoorten passen immers perfect bij een barbecue of een openluchtfeest, ze zijn helemaal niet saai en er zijn vele manieren om ze heel smakelijk te bereiden, ook rauw", vertelt de marketingdirecteur. Het Murciaanse bedrijf zal daarom zomerrecepten voorstellen, promoties houden en ook gadgets verloten. Daarvoor doet het een beroep op influencers in Spanje, want de campagne blijft beperkt tot eigen land.

"Deze groenten zijn zeer veelzijdig en kunnen in de zomer worden geconsumeerd in salades, pasta’s, maar ook verwerkt in pizzadeeg, smoothies, enz. Zo hebben we een zeer zoete en knapperige koolsoort voor in salades die we in een speciale verpakking op de markt zullen brengen. Wat de consumptie betreft is de meest opvallende stijging van de laatste jaren die van boerenkool. En we stellen vast dat de trend naar een gezonde levensstijl er inderdaad voor zorgt dat de consumptie van deze groenten ook in de zomer toeneemt. De pandemie heeft die hype nog verder versterkt. Wij willen uiteraard graag meegaan in deze trend en deel uitmaken van deze verandering."

Met uitzondering van bimi, teelt en zet Cricket jaarrond broccoli, bloemkool, kool en boerenkool af.

Voor meer informatie:
Toñi Piernas
Campo de Lorca
+34 968465960 (Spanje)
a.piernas@campodelorca.com
campodelorca.com

Publicatiedatum: