Vraag naar exotische paddenstoelen een stuk beter dan vorig jaar

Exotische paddenstoelen verkopen vrij goed. Eén exporteur heeft zijn aanbod verdrievoudigd in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het huidige jaar zit echter nog vol uitdagingen, ondanks de gestage vraag. Een van die uitdagingen betreft de prijzen, maar er is licht aan het eind van de tunnel.

Exotische paddenstoelenexporteur Nature Green heeft de afgelopen twee jaar veel groei doorgemaakt, volgens algemeen directeur Arthur Pyvovarnyk. "Week na week zet het team alles op alles om te doen waar ze het beste in zijn: het telen, zorgvuldig oogsten en verladen van de hoogste kwaliteit bio-paddenstoelen naar onze trouwe klanten. Het verdrievoudigen van ons wekelijkse aanbod in deze periode was een complexe taak en we hadden het niet kunnen doen zonder de kracht en de waarde van zowel onze teelt- als managementmedewerkers. Hoewel het warme lenteweer onze faciliteit nog niet heeft bereikt, groeien onze biologische shiitake als kool."

Het huidige jaar is misschien niet zo uitdagend als 2020, maar het gaat nog lang niet van een leien dakje voor exporteurs legt Pyvovarnyk uit. "Het afgelopen jaar heeft veel ups en downs gekend, niet alleen voor ons, maar voor elk bedrijf. We hebben in deze uitdagende tijd veel lessen geleerd en zullen die met ons meedragen terwijl we in dit nieuwe normaal blijven leren. 2021 is nog steeds een moeilijk jaar om door te navigeren, met diverse complexe kwesties in onze hele business, van verkoopkanalen en landen tot opbrengst en vooral prijzen. We zien licht aan het einde van de tunnel met een veel stabielere vraag van onze klanten dan vorig jaar rond deze tijd."

Nieuwe soorten paddenstoelen
Sales manager Vincenzo Salento geeft aan dat Nature Green is gaan experimenteren met nieuwe soorten paddenstoelen. "Tegenwoordig besteden mensen veel meer aandacht aan de kwaliteit van de voeding die ze consumeren. Dit zet onze producten in de schijnwerpers. Het was een heel druk jaar, naast de voltooiing van onze uitbreiding en de opleiding van ons personeel, zijn we begonnen met het experimenteren met nieuwe soorten paddenstoelen die we nu binnenkort verwachten te introduceren."

"Nature Green werkt aan het verkrijgen van IFS-certificering om de relaties met retailers in de hele EU te vergemakkelijken. Nieuwe digitale bedrijfscommunicatie wordt geïntroduceerd om de waarden van Nature Green verder te promoten en uit te dragen: gezond, biologisch en duurzame voeding samen met paddenstoelen die boven de marktstandaard staan. Een one-stop-shopping bedrijf worden in de exotische paddenstoelenmarkt en een solide partner bij uitstek voor haar waardevolle klanten is onze missie voor de komende maanden."

Voor meer informatie:
Vincenzo Salento
Nature Green
Info@naturegreen.eu 
www.naturegreen.eu 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven