Oprichting van twee nieuwe bedrijfsonderdelen: Fresh Food en Processed Food

TOMRA maakt nieuwe organisatie bekend en richt zich op groei

TOMRA Food heeft deze week haar nieuwe organisatie gepresenteerd die bestaat uit twee bedrijfsonderdelen: Fresh Food en Processed Food. TOMRA Food doet de volgende mededelingen over de nieuwe organisatie: 

Ken Moynihan wordt CEO vanTOMRA Processed Food, dat zich specialiseert in het sorteren van aardappelen, noten, groenten en zuidvruchten. Ken brengt meer dan 15 jaar aan ervaring mee in technologische en leidinggevende functies, het meest recent als CEO van Compac, dat gespecialiseerd in fruitsorteertechnologie en in 2017 werd overgenomen door TOMRA. Ken wordt gedreven door de gedachte dat technologie de wereldwijde toeleveringsketen van voedingsmiddelen zal transformeren en brengt zijn internationale leidinggevende ervaring in. 

Geoff Furniss wordt de CEO vanTOMRA Fresh Food, dat gespecialiseerd is in bedrijfsklare oplossingen voor pakstations waar groenten en fruit, zoals appelen, citrus, avocado's, steenfruit, kersen en blauwe bessen, worden verwerkt. Geoff is al meer dan 25 jaar werkzaam in de technologische sector en de afgelopen 16 jaar vervulde hij leidinggevende rollen binnen de sector. Geoff is gericht op innovatieve, klantgedreven oplossingen die de levering van een hoogwaardig product mogelijk maken dat beantwoordt aan de eisen van de eindconsument. 

Ashley Hunter, die de leiding had over het onderdeel Processed Food en op 31 januari 2021 met pensioen ging, heeft de eerste fase van de integratie met succes geleid. 

Michel Picandet, uitvoerend vicedirecteur en hoofd van TOMRA Food: “Ten eerste wil ik Ashley bedanken voor de waardevolle bijdrage die hij aan ons bedrijf geleverd heeft. Ik heb er het volste vertrouwen in dat Ken en Geoff erin zullen slagen om onze positie binnen de sector bewerkte voeding succesvol te consolideren en ons goed gevestigde activiteiten binnen het verse AGF-segment verder te laten groeien. Compac en BBC Technologies slaan de handen ineen binnen het verssegment en kunnen hierbij bouwen op sterke samenwerkingen. Deze nieuwe organisatie zal ons in staat stellen om onze krachten te benutten, de grenzen van innovatie te verleggen en wereldmarktleider blijven voor onze klanten. Met deze betere en gerichte marktstrategie zal onze nieuwe organisatie het mogelijk maken om toonaangevend te blijven voor onze mensen en klanten."

 

TOMRA
Tel: +32 (0)476 74 19 18
Email: marijke.bellemans@tomra.com
www.tomra.com/food 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven