Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mission Produce introduceert verpakking met Jumbo avocado's

Mission Produce, teler, importeur en leverancier van verse avocado's, heeft de introductie van Mission Jumbos aangekondigd, een verpakking met grotere avocado's om te delen met anderen.

Mission Jumbos vormt een uitbreiding op het bestaande avocado-aanbod van Mission Produce, bestaande uit Mission Minis en Emeralds in the Rough. Het aanbod van Mission Produce op de Amerikaanse markt is afgestemd op de laatste consumententrends, waaruit blijkt dat consumenten in toenemende mate avocado's hebben opgenomen in hun dagelijkse voeding en vaker thuis eten bereiden, omdat ze nog steeds thuis werken en studeren. Deze verschuivingen in gedrag en  levensstijl hebben geleid tot een verandering in de koopgewoonten van consumenten waardoor er een voorkeur is ontstaan voor het kopen van meerdere grote avocado's om de hele week mee door te kunnen komen. 

“Consumenten kopen hun avocado's in op basis van hoe ze deze willen gebruiken. Momenteel doen ze vaak inkopen voor meerdere mensen tegelijk en komen ze minder vaak per week naar de winkel. Hier komen de Mission Jumbos avocado's om de hoek kijken, die groot genoeg zijn om met meerdere mensen te delen," legt Denise Junqueiro uit, directeur marketing en communicatie bij Mission Produce. "Avocado's zijn een basisvoedingsproduct voor de consument geworden en we zijn enthousiast om ons productaanbod af te kunnen stemmen op deze verandering in consumenten-voorkeuren."

"De producten en programma's van Mission Produce zijn afgestemd op de wensen van consumenten, ontworpen om hun aandacht te trekken en de verkoop aan te jagen," aldus Brooke Becker, verkoopmanager bij Mission Produce. "Retailers die producten uit ons assortiment in hun schap zetten, zien hun inkomsten groeien."

De Mission Jumbos-verpakking is de eerste verpakking die op de markt komt in het kader van een nieuw initiatief waarmee Mission Produce haar plasticverbruik hoopt te reduceren. Voor de verpakking zou 12% minder plastic nodig zijn en de folie en netten van deze verpakkingen bevatten minder plastic dan de doorsnee avocadoverpakking. Als onderdeel van haar voortdurende streven naar het verminderen van het plasticgebruik werkt Mission Produce samen met partners in heel de toeleveringsketen.

“We zijn altijd op zoek naar duurzamere manieren om zaken te doen," zegt Patrick Cortes, senior directeur business development bij Mission Produce. "We hebben samen met ons O&O-team vele uren besteed aan het perfectioneren van de Mission Jumbos-verpakking. We zijn dan ook zeer trots op het eindresultaat, waar zowel consumenten en retailers een goed gevoel bij zullen hebben."

Publicatiedatum: