Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Maandelijkse straatprijs om klanten te laten proeven hoe lékker vers smaakt

De Braacken Groente & Fruit bedenkt slimme marketingacties

Tholen - Om de straatprijs van de postcodeloterij te winnen, moet je meespelen maar om in de prijzen te vallen bij de straatprijs van De Braacken Groente & Fruit hoef je alleen maar in de omgeving van Goirle/Riel en Hilvarenbeek te wonen. Eigenaar Gerrit Krebaum doet daar persoonlijk een voucher voor een gratis product in bus van de gelukkigen. Deze maand is het een kistje Clementines (32 stuks).

De straatprijs van november is een kistje Clementines

“Ik geloof heilig in adverteren en marketingacties, mits je dat op een slimme manier doet en achteraf evalueert of je je budget goed hebt ingezet”, vertelt Gerrit. Elk jaar reserveert hij een vast percentage van de winkelomzet voor marketing. Het werkt, elk jaar is er een groter marketingbudget beschikbaar. “En het leuke is dat het een sneeuwbal effect geeft, die wordt steeds dikker en rolt steeds harder. Voor volgend jaar ga ik twee nieuwe medewerkers aannemen.”


Collage van een aantal gelukkige winnaars van De Braacken straatprijs

Hoewel de groei dit jaar een extra zetje kreeg door corona, is Gerrit overtuigd van het De Braacken concept waar het helemaal draait om kwaliteit, service en beleving. In tegenstelling tot supermarkten die klanten naar de winkel lokken met stuntprijzen, adverteert De Braacken nooit met aanbiedingen. “Daar geloof ik niet in. Het gaat bij ons het allang niet meer over de prijs maar wel over hoe lekker en vers een product is. Ik hanteer altijd (h)eerlijke prijzen en die zijn vriendelijk.”


Winnaars van 3 kilo Elstar

Via de straatprijs heeft Gerrit een effectieve en ook meetbare manier van marketing bedacht. “Het sterke van deze actie is, is dat het gratis is. Klanten hoeven alleen maar de moeite te doen om naar de winkel te komen. Het enige wat wij moeten doen is een goede indruk achterlaten. Ik ben er van overtuigd dat wij zo goed zijn dat die nieuwe klant een volgende keer weer terugkomt.”


Winnaars Conference

De straatprijs is waardevol, in eerdere maanden gaf De Braacken 3 kilo Elstar, Jonagold en Conference weg. Deze maand is het een kistje Clementines en in december worden twee bakjes huisgemaakte rauwkostsalade met in het achterhoofd de klanten te inspireren voor de kerstinkopen. “Voor ons is het belangrijk dat we niet bezuinigen op wat we weggeven. Alle meegerekend is adverteren in een dagblad omgerekend ongeveer even duur. Ik laat 100 vouchers maken en doe deze persoonlijk in de bus zodat ik zeker weet dat ze aankomen. Ongeveer 60 mensen komen de prijs ophalen waaronder naar schatting 40 nieuwe klanten die ons niet kennen. De actie slaat dus wel aan. Klanten vinden het heel leuk en de dames in onze winkel zeggen dat nieuwe klanten blijven hangen en zo is het doel dan bereikt. De prijswinnaars komen nog met een foto in de plaatselijke krant wat er ook voor zorgt dat in breder verband over gepraat wordt.”

 

Gerrit Krebaum
De Braaken Groente en Fruit
Turnhoutsebaan 15
Goirle
T: 013 534 2115
info@debraacken.nl  
www.debraacken.nl