Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Diepvriesfruit groeiende trend

“Veel supermarkten wereldwijd zien een groeiende trend wat betreft de aankoop van diepvriesfruit. Het jaar 2020 was gecompliceerd en de situatie zal nog een tijd zo blijven. Voor dit jaar hadden we een aanzienlijke groei voorspeld, maar we zitten op hetzelfde niveau als voorgaande jaren. Dat heeft te maken met de pandemie, maar al met al behalen we geen slechte resultaten”, zeggen Carlo Trevisan en Nicola Borgatti van het Italiaanse Gruppo Mazzoni.

Carlo Trevisan, Nicola Borgatti en Alessandra Maestri

De horeca, vele ijssalons en banketbakkers bestelden dit jaar veel minder diepvriesfruit, maar de verliezen werden gecompenseerd door de grotere vraag van de verwerkende industrie en supermarkten. Vorig jaar heeft Mazzoni 13.000 ton diepvriesfruit afgezet, waarvan meer dan 20% was verwerkt in de eigen faciliteit. 

“Uit het buitenland komt veel belangstelling, bijvoorbeeld uit Frankrijk, die het diepvriesfruit op de markt brengt via diverse afzetkanalen. Daarvoor hebben we biologische lijnen opgezet, bestaande uit bosvruchten, aardbei, framboos en een tropische mix. Daarnaast hebben we ook niet biologisch diepvriesfruit zoals wederom de tropische mix, maar ook rabarber en granaatappel.”

Om diepvriesfruit van hoge kwaliteit te verkrijgen is het noodzakelijk om rassen te gebruiken die een hoog drogestofgehalte hebben, makkelijk te snijden zijn en een hoge brixwaarde hebben.

“Op de afdeling voor diepvriesfruit richten we ons steeds meer op hoogwaardig fruit waarmee we grotere marges kunnen halen. In 2021 gaan we ook innoveren en lanceren we een lijn met jam van hoge kwaliteit”, besluiten de heren.

Voor meer informatie:
Carlo Trevisan  
Nicola Borgatti
Mazzoni Group
+39 533 607 832
[email protected]
www.mazzonigroup.com

Publicatiedatum: