Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jaguar ontvangt innovatieprijs Boon Supermarkten voor vers theeconcept

Op vrijdag 9 oktober ontvingen Christian Biemans en Mathieu Hirdes van Jaguar The Fresh Company in Barendrecht de Innovatieprijs 2020 van Boon Supermarkten voor hun ‘Homemade Ice Tea’ en gember-citroenthee concepten. Deze concepten zijn dit jaar gelanceerd met als doel de innovatiedoelstellingen van Jaguar verder gestalte te geven.

Christian Biemans: “Wij zijn altijd op zoek naar manieren om interessante producten en concepten voor de consument te ontwikkelen met ‘puur natuur’ als uitgangspunt. Met andere woorden: telkens weer een natuurlijke en gezonde tegenhanger vinden voor bestaande bewerkte voedingsmiddelen. De stelregel voor ons ice tea concept is dat een gezond product even lekker, of zelfs lekkerder, als een bewerkt product kan zijn”.

Mathieu Hirdes is verantwoordelijk voor het uitbouwen van de relaties met retail klanten. “Jaguar heeft innovatie als speerpunt in onze retail strategie ingebouwd. Wij zijn dus continue samen met onze retail klanten op zoek naar manieren om AGF in een innovatief maar gezond jasje te steken. Voor ons verse (ijs) thee concept hebben wij diverse soorten fruit in één verpakking samengevoegd. Hiermee kan de consument een eigen (ijs) thee maken die zowel smaakvol als gezond is.”

Conrad Rijnhout, commercieel directeur, vertelt dat zijn team bezig is met een herpositioneringsstrategie waarbij er veel meer met de retail wordt samengewerkt om vernieuwing in de AGF-sector teweeg te brengen. “Het is voor een importeur en distributeur van groente en fruit een uitdaging om in deze tijden nieuwe concepten te bedenken, vooral gezien de dynamische gedachten onder de jongere consumentengroepen. We zijn hier de afgelopen twee jaar veel mee bezig geweest en we merken dat de situatie met het COVID-19 virus dit een positieve boost heeft gegeven. Doordat er meer tijd thuis doorgebracht wordt en dus meer thuis geconsumeerd en gekookt wordt, hebben we o.a. het ‘Homemade Ice Tea’ concept bedacht. Zelf je eigen ijsthee maken is leuk en gezond!”

Voor meer informatie:
Mathieu Hirdes / Conrad Rijnhout 
Jaguar The fresh Company
[email protected] / [email protected] 
www.jaguartfc.nl

Publicatiedatum: