Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wouter en Moud van De Traitteur Gorssel:

"De afgelopen tijd heeft aangetoond dat we kunnen veranderen en aanpassen"

De Traiteur in Gorssel is bijna 40 jaar geleden opgestart in het voorjaar van 1981. Het bedrijf is gestart door de ouders van Maud. Sinds januari 2019 is Maud, samen met haar echtgenoot Wouter trotse eigenaar van ‘De Traiteur’. Agf Detailhandel Nederland maakte een reportage over de winkel.

Waar de winkel in het begin van het ontstaan nog een echte traditionele groenten- en fruithal was, is dit inmiddels uitgegroeid tot een echte moderne speciaalzaak met een uitgebreid assortiment kant- & klaar producten (denk dan aan maaltijden, soepen en rauwkosten). Naast het uitgebreide assortiment groenten en fruit, zijn ook biologische zuivelproducten en kaas toegevoegd aan het assortiment. 


Wouter en Maud van De Traiteur Gorssel

Nieuw lid ADN
De Traiteur is, vanuit de samenwerking tussen ADN en Postuma, onlangs lid geworden van ADN. ADN was voor Maud en Wouter wel al bekend met betrekking tot de ondersteuning en belangenbehartiging. Voor de overige diensten en mogelijkheden zullen ze binnenkort bezoek krijgen van de bedrijfsadviseur van ADN.   

De afgelopen coronatijd
Net als voor alle andere ondernemers is de coronatijd een bijzondere periode geweest en nog steeds. Maud: “Onze winkel is niet zo groot en dan is het soms passen en meten. Gelet op onze beschikbare ruimte kunnen wij slechts 4 klanten tegelijk binnen laten. We hebben de winkel aangepast. We hebben stickers op de vloer geplaatst, waarmee we proberen een looproute aan te geven voor de klant. Daarnaast hebben we desinfectiematerialen en plexiglas aangebracht bij onze kassa. Voor medewerkers is het wel eens angstig om bij te vullen. Gelukkig reageren onze klanten goed op de maatregelen en geeft het eigenlijk nooit problemen. Vanuit de gemeente is ‘koop lokaal’ sterk gepromoot en dat heeft een positieve uitwerking gehad voor ons winkelgebied.” 

Promotie
Wouter en Maud zijn begin dertig en maken er veel werk van om ook hun eigen generatie naar de winkel te trekken: “Ons klantenbestand bestaat veelal uit 50-plussers. Daar zijn we natuurlijk zuinig op, maar willen ons ook graag richten op de jongere generatie. Hiervoor maken we veel gebruik van Social  Media en merken daarbij dat Facebook nog steeds een belangrijk middel is. Door daar veel aandacht aan te besteden, is het aantal volgers gestegen van 350 naar maar liefst 1100! We communiceren onze specialiteiten, delen weekberichten uit aan de kassa en hebben onlangs een deel- en winactie gedaan met asperges. Daarnaast zijn we onlangs begonnen met ‘vloggen’ en daar wordt heel goed op gereageerd.”

Nieuwe klanten
De coronamaatregelen hebben ertoe geleid dat horeca, kunst en cultuur stil kwamen te liggen. “Wij hebben normaal gesproken behoorlijk veel ‘dagjesmensen’ in onze winkel. Hoewel dat nu weer voorzichtig op gang is gekomen, hebben we dat in de afgelopen maanden moeten missen. Maar we hebben goed gemerkt dat de consument veel meer aandacht is gaan besteden aan thuis koken. Hierbij werd ook het gezondheidsaspect zeker niet vergeten. We hebben hierdoor veel aanloop van nieuwe klanten gekregen. Het is nu zaak dat we deze aan ons blijven binden. We merken dat de stijgende lijn in ons kant & klaar assortiment doorzet. We zijn ons nu dan ook aan het oriënteren of we daar verder in kunnen uitbreiden en wellicht de inrichting van onze winkel verder op kunnen aanpassen. Dat wordt met onze beschikbare ruimte nog wel een uitdaging.”

Tip aan collega’s
Over de vraag voor een tip aan collega’s hoeven Maud en Wouter niet zo lang na te  denken: “Het klinkt misschien heel erg ‘standaard’, maar je moet als specialist blijven innoveren. De afgelopen tijd heeft aangetoond dat we kunnen veranderen en aanpassen. Dat moeten we niet alleen doen wanneer de omstandigheden daarom vragen, maar dat dient een continu proces te zijn. Wij richten ons vooral op onze zichtbaarheid: zowel zichtbaar in het winkelgebied met onze (buiten)presentatie, maar ook steeds meer met online zichtbaarheid. Daar liggen nog zo veel kansen. Zorg dus dat je opvalt!”

Bron: ADN Magazine

Voor meer informatie
De Traiteur Gorssel
Hoofdstraat 55
Gorssel
www.detraiteurgorssel.nl 
FB De Traiteur Gorssel

Publicatiedatum: