Peter Bolijn (Chiquita): "We maken er voor elke deelnemende winkel een bananenfeestje van"

Zomerpromotie Chiquita voor AGF-specialist dit jaar ondersteund met grote Social Media Campagne

Tholen - Traditiegetrouw start Chiquita in het zomerseizoen een specifieke promotie gericht op de Nederlandse en Belgische AGF-speciaalzaken om juist in deze periode een specifiek bananenmoment te creëren. Dit keer vindt de zomerpromotie plaats van 6 juli t/m 16 augustus. De promotie wordt dit jaar ondersteund met een social mediacampagne waarin consumenten die binnen het verzorgingsgebied van de deelnemende winkels vallen, via social media worden opgeroepen om bij deze speciaalzaak hun Chiquita-bananen te kopen en deel te nemen aan de actie.

"We voeren al ruim 20 jaar zomerpromotie-acties bij onze loyale detaillisten. Ook dit jaar doen er zowel in Nederland als België ruim 200 winkels aan deze actie mee. De actie is echt bedoeld voor onze loyale klanten die jaarrond Chiquita-bananen verkopen", vertelt marketing manager Peter Bolijn. "De AGF-specialisten blijven voor ons naast de supermarkten een hele belangrijke doelgroep. Zij bieden toegevoegde waarde met persoonlijk contact, productkennis en hun assortiment en zijn altijd extra kritisch op de kwaliteit van het fruit en dat toont juist de waarde van de AGF-specialist aan!"

"In de zomermaanden is er veel aanbod van ander zomerfruit. Met deze zomerpromotie geven we de ondernemer een steuntje in de rug en maken we er in de winkel een echt Chiquita-bananenfeestje van", vertelt Peter. "Door de omstandigheden met betrekking tot het Corona-virus is de actie wat later dan normaal. Maar doordat er minder mensen op vakantie gaan en er veel aandacht is voor gezond eten, zien we juist dat de vraag naar onze bananen hoger ligt dan anders in deze periode."

Bij elke deelnemende winkel is een opvallende Chiquita luchtmatras te winnen. Naast het POS-pakket ondersteunt Chiquita de deelnemende winkels dit jaar met een Social Media-campagne gericht op consumenten, die in een straal van een paar kilometer van een deelnemende winkel wonen. In de uitingen op facebook en instagram wordt naar de winkel verwezen. "Zo zetten we onze loyale klanten binnen de AGF-speciaalzaken in het zonnetje en krijgen ze de aandacht die ze verdienen. Daarmee creëren we de nodige rumoer rond de actie met moderne middelen. We gaan er samen een succes van maken", vertelt Peter. 

Chiquita-klanten die zich nog niet hebben ingeschreven voor de actie worden opgeroepen contact op te nemen met hun contactpersoon van Chiquita, of een mail te sturen aan customerservice.nl@chiquita.com  

 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven