Joost van Luijk (Hot Pepper King) lanceert webshop:

"Ik zie toekomst in rechtstreekse verkoop aan de consument"

Tholen - De eerste bestellingen zijn opgehaald en verzonden en daarmee is de webshop die peperteler Joost van Luijk van Hot Pepper King vorige week online zette officieel gelanceerd. "Het voor ons een leuke manier om de 'peperdiehards' te beleveren", vertelt de teler die ondertussen de prijsvorming in de markt nog niet helemaal mee vindt vallen. "De buitenlandse aanvoer is nog hoog."

Webshop met vers en convenience
Dit jaar is door de teler iets opgeschaald van 2,4 naar 3,1 hectare. In een nieuwe, grotere huurkas teelt Joost chilipepers in de kleuren rood en groen, jalapenopepers in rood en groen, habaneropepers in geel en groen en ook de beruchte Carolina Reapers.

"Al deze pepers leveren wij rechtstreeks aan de consument en bovendien bieden wij zelf samengestelde sambalpakketten aan met daarin ook een uit, knoflook en ketjap", vertelt Joost. Voor alle duidelijkheid: uien en knoflook teelt hij niet en de ketjap, die wordt ingekocht. Daarnaast zijn ook sauzen verkrijgbaar. "Daarvoor werken wij samen Dekker Sauzen."

Foto rechts: het sambalpakket

Met de webshop zet Joost een nieuwe stap in de consumentenmarkt waarin steeds meer peperliefhebbers te vinden zijn. "De vraag groeit nu de peper beter ingeburgerd raakt hier in Nederland. Ook verwacht ik dat de consument tijdens en na corona meer direct bij de teler wil kopen. Met de webshop is dat voor iedereen mogelijk." 


Afgelopen jaar kwam de tv-ploeg van BinnensteBuiten op bezoek bij Joost en vader Ad van het vijfde generatie familiebedrijf.

Prijsvorming kan beter
Naast de rechtstreekse verkoop levert Hot Pepper King ondertussen, buiten de huisverkoop om, nog steeds de grootste volumes via telersvereniging Oxin Growers aan klanten in de horeca, foodservice en de retail. "De prijsvorming valt helaas nog niet helemaal mee. Er is nog veel buitenlands aanbod uit vooral Spanje maar ook Marokko en als ik de verhalen in de markt zo hoor duurt dat ook nog wel even."

Omdat Joost in april pas in productie kwam, had hij met de ergste coronahectiek in maart qua afzet nog geen doen. Toch ziet hij wel een lagere vraag vanuit horeca- en foodserviceklanten. "Zij nemen vanwege corona minder af, maar de vraag vanuit de retail was juist iets groter, al kun je er nu nog weinig van zeggen voor het effect op de rest van ons seizoen. De komende tijd gaan bijvoorbeeld de barbecues weer meer aan en sowieso eten steeds meer Nederlanders ook pepers, dus ik zie het positief in."

Voor meer informatie:
Hot Pepper King
www.hotpepperking.com 

Webshop
www.hotpepperking.com/shop/

Joost van Luijk
joost@hotpepperking.com 

 

 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven