Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Na 15 jaar zetten oprichters punt achter Verspunt.nl

Tholen – De eerste nieuwsbrief van Verspunt in 2020 was meteen ook de laatste. De oprichters geven aan er een punt achter te zetten. Daarmee verdwijnt een nieuwsbrief speciaal gericht op verswinkels, met name de AGF-speciaalzaken. “Voor velen in de versbranche zijn we door de jaren heen van een wekelijks vaste toegevoegde waarde geweest. We hebben 769 nieuwsbrieven gemaakt en verstuurd”, vertelt oprichter en groenteman Hans Camman. “Vooral de pagina’s maaltijd/salade van de week en bedrijf in de spotlight werden veel bezocht. Ook hielden we jarenlang indexcijfers bij. Toen we daar in 2018 mee stopten omdat we te weinig inzendingen kregen voor een representatief cijfer, bleek dat een groot gemis.”


Archieffoto (2008) van Hans Camman (l) en Martin Janssen

Samen met zijn halfbroer Martin Janssen richtte hij in maart 2005 het nieuwsplatform op, misschien toevallig maar een maand daarna stopte het vakblad AGF, vertelt Hans. “We wilden versondernemers wat meer positief te informeren. In de toenmalige media kwam deze groep ondernemers destijds vooral negatief in het nieuws en dat geeft de burger immers geen moed. Wij zagen ondernemers die stopten met hun zaak, omdat die op dat moment door alle negatieve berichtgeving geen toekomstperspectief meer zagen, terwijl de zwaardere tijden vaak 'slechts' fases zijn waar je als ondernemer doorheen moet en men in feite, met misschien een klein beetje hulp, nog jaren vooruit kan.”

In 2005 was de gemiddelde website vaak “een achtergesteld kindje”. Tegenwoordig zijn websites de visitekaartjes van een bedrijf. “De infrastructuur van ons platform is nog dezelfde als in 2005 en was toe aan een update Daar zouden we veel tijd en energie in moeten steken. Verspunt.nl is voor ons een nevenactiviteit. Onze hoofdactiviteiten vragen inmiddels zoveel tijd dat we hebben besloten een punt achter het platform te zetten”, vertelt Hans. “Ikzelf heb een heel druk jaar achter de rug met zieken, voorbereiding naar de verbouwing, de verbouwing zelf en heropening van de winkel. Ik kreeg een paar maanden geleden zelfs last van mijn gezondheid. Ik heb toen in goed overleg besloten om het einde van 2019 te stoppen met verspunt.nl en de focus meer op de nieuwe winkel te leggen. Ook Martin heeft het druk met zijn activiteiten als fotograaf, website developer. Ook verzorgt hij de opmaak van drukwerk voor vele bedrijven.”

Klik hier voor het afscheidsartikel van Verspunt.nl

Voor meer informatie
Hans Camman De Gemakkelijke Groenteman
hanscamman@planet.nl 

Martin Janssen
info@martinjanssen.eu