Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl Zweden: 3 miljard kronen verlies

In 2003 waagde Lidl zich voor het eerst op de Zweedse markt. Tot nu toe kon het bedrijf hier echter uitsluitend verlies boeken. Het totale verlies bedraagt tot nu toe 3 miljard Zweedse kronen (347 miljoen euro), zo bericht de Zweedse krant 'Dagens Nyheter'. Lidl heeft circa 150 filialen in Zweden en komt hier op een marktaandeel van 3,2 procent (2011).
 
Discounters hebben het volgens de krant niet makkelijk in Zweden. Ook de Deense keten Netto (151 filialen in Zweden; 2,2 procent marktaandeel) heeft sinds het betreden van de Zweedse markt in 2002 slechts één jaar zwarte cijfers geschreven en in totaal 676 miljoen Zweedse kronen verlies geleden.
 
De discounters zouden de lokale markt onderschat hebben, citeert Dagens Nyheter een handelsexpert. Ook twijfelt de expert eraan dat Lidl op de lange termijn wel succes zal hebben in Zweden. Desondanks wil Lidl haar expansie in Zweden voortzetten, bevestigde een woordvoerder van het bedrijf. Om dit mogelijk te maken, werd in de bouw van een nieuw magazijn in het noorden van Stockholm geïnvesteerd.
 
 
Publicatiedatum: