Lidl en PAKi Logistics introduceren nieuw palletbeheersysteem: de e-Voucher

Lidl, de grootste retailer in Europa, heeft een nieuw, duurzamer en efficiënter palletpool contracterings- en beheersysteem ingevoerd, dat wordt geleverd door PAKi: de e-Voucher. Dit systeem zorgt voor innovatie op de logistieke platformen, stroomlijnt de processen in de havens en draagt bij aan een duurzamer palletbeheer. Sinds november 2018 biedt Lidl zijn leveranciers en transporteurs in alle Europese distributiecentra de optie om het pallettransport en -verhuur te beheren via een digitaal vouchersysteem.

Voordelen: minder wachttijd en meer flexibiliteit in de haven
Het doel van het gebruik van de PAKi e-Voucher is om leveranciers en vervoerders een geautomatiseerde 1:1 uitwisselingsservice te bieden om de wachttijden bij de distributiecentra van Lidl te verkorten. Deze innovatie is in lijn met de bedrijfsfilosofie van milieubescherming van Lidl. Er wordt namelijk een hogere mate van duurzaamheid in de bevoorradingsketen gegarandeerd, door het beperken van inefficiënt transport.

"De invoering van de PAKi e-Voucher geeft onze vervoerders meer flexibiliteit. Hiermee kunnen we voorkomen dat ze zonder lading rijden, en daarnaast kunnen we de transportafstanden voor het vervoeren van de pallets verkorten, waarmee de CO2-uitstoot teruggebracht wordt", stelt Christian Stangl, algemeen directeur van Lidl.

Hoe werkt de e-Voucher? Digitaal proces zorgt voor meer zekerheid, gemak en snelheid.
Lidl verstrekt de digitale voucher samen met een unieke code, via de database van PAKi e-Voucher. Zodra de transactie door PAKi is geregistreerd en gevalideerd zal het betreffende aantal pallets op de online rekening van de begunstigde worden gefactureerd. Dankzij de unieke code en door papieren bestellingen achterwege te laten is het proces sneller en veiliger.

De PAKi e-Voucher heeft een geldigheid van twaalf maanden vanaf de datum van uitgifte en kan aan derden worden overgedragen. Eenmaal ingeschreven op een PAKi-account, kan de rekeninghouder profiteren van het aanbod van pooling services van PAKi Logistics in heel Europa.

Christian Agasse, CEO van PAKi Logistics, is verheugd over de keuze van de retailer. "We zijn blij dat Lidl heeft besloten deze weg met ons te bewandelen. De e-voucher maakt een beter georganiseerde uitwisseling van Europallets mogelijk, die meer in overeenstemming is met de behoeften van de klant, waardoor het werk van alle betrokken partijen in de bevoorradingsketen makkeljker wordt. Dankzij digitale oplossingen en ons netwerk in heel Europa kunnen laders en vervoerders profiteren van een flexibeler, veiliger en duurzamer palletbeheer".

PAKi Logistics is verantwoordelijk voor de fysieke inzameling van de pallets vanuit de centrale magazijnen van Lidl in Europa. Op dit moment beschikt Lidl over zo'n 10.500 winkels en meer dan 150 distributiecentra, in 29 landen. Vervoerders en leveranciers kunnen in heel Europa de pallets van PAKi afhalen en leveren, of het nu om kleine of grote ladingen gaat.

 

Voor meer informatie:

PAKi Logistics GmbH
www.paki-logistics.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven