Meer oppervlakte voor vers in Albert Heijn winkels

Vers krijgt een grotere rol in Albert Heijn winkels en zal een plek worden om iets te eten. Dat zegt Wouter Kolk van Ahold Delhaize Europa en Indonesië in een interview met Het Financiële Dagblad. De omslag zal ten koste gaan van DKW.

Uit marktonderzoek van GfK blijkt dat traditionele supermarkten van Albert Heijn vorig jaar minder klanten over de vloer kregen dan het jaar ervoor. Kolk concludeert daaruit dat supermarkten van Albert Heijn "een andere functie" moeten krijgen, meer ruimte voor directe consumptie in de winkel en meer verse producten. Tevens kijkt AH naar snellere bezorgservices en is in gesprek met partijen als Thuisbezorgd en Deliveroo.

In totaal zal Albert Heijn 150 winkels van de 966 winkels in Nederland ombouwen met de vernieuwde formule. Mogelijk worden er ook winkels gesloten.

Klik hier voor het artikel in het Financieel Dagblad (betaald).

Bron: Financieel Dagblad


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019