Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meer oppervlakte voor vers in Albert Heijn winkels

Vers krijgt een grotere rol in Albert Heijn winkels en zal een plek worden om iets te eten. Dat zegt Wouter Kolk van Ahold Delhaize Europa en Indonesiƫ in een interview met Het Financiƫle Dagblad. De omslag zal ten koste gaan van DKW.

Uit marktonderzoek van GfK blijkt dat traditionele supermarkten van Albert Heijn vorig jaar minder klanten over de vloer kregen dan het jaar ervoor. Kolk concludeert daaruit dat supermarkten van Albert Heijn "een andere functie" moeten krijgen, meer ruimte voor directe consumptie in de winkel en meer verse producten. Tevens kijkt AH naar snellere bezorgservices en is in gesprek met partijen als Thuisbezorgd en Deliveroo.

In totaal zal Albert Heijn 150 winkels van de 966 winkels in Nederland ombouwen met de vernieuwde formule. Mogelijk worden er ook winkels gesloten.

Klik hier voor het artikel in het Financieel Dagblad (betaald).

Bron: Financieel Dagblad

Publicatiedatum: