Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Boudewijn van der Wal: "Toenemende belangstelling voor Kwanza"

What you see is what you get bij Veiling Zaltbommel

Tholen - Op woensdag 31 oktober hebben wij kennis genomen van het veilen bij Veiling Zaltbommel. Omstreeks 10 uur begon het veilen van het fruit. Er was een groot aantal kopers aanwezig en alles verliep in een gemoedelijke en gezellige sfeer. Boudewijn van der Wal gaf een rondleiding door de hele veiling. Hij vertelde dat Veiling Zaltbommel zich richt op de klein- en groothandel. "Het is één van onze sterke punten, dat klanten hier ook kleine aantallen kunnen afnemen. De uitdaging is om de juiste combinatie van klanten te hebben en tegelijkertijd toegankelijk en professioneel te zijn."



Klok is goede richtlijn

"Maandag, woensdag en vrijdag zijn de veildagen van groenten en woensdag is echt de fruitdag. De aardbeien worden in het seizoen elke dag geveild. Alles wordt een avond van tevoren of in de ochtend vers aangeleverd en wordt meestal dezelfde dag ook weer aangevoerd." Hij vertelt dat het aandeel op de klok wat kleiner wordt, omdat de rest groeit. "We hopen dit niveau te handhaven want de klok is en blijft echt een goede richtlijn."



"What you see is what you get"

"Een andere kracht is dat kopers eerst de producten kunnen komen bekijken. Ze kunnen dus zien wat ze kopen: 'What you see is what you get'. Veiling Zaltbommel verkoopt haar product sinds 2007 onder de merknaam 'Suprimo'. "Vrijwel alle producten worden onder ons merk vermarkt, tenzij de klant het anders vraagt. Suprimo benadrukt de eigen stijlvolle identiteit van Veiling Zaltbommel. Het merk en bijbehorend logo roept een beeld van herkenning op met het logo van Veiling Zaltbommel. Suprimo is in twee klassen leverbaar: Suprimo Gold en Suprimo Silver."



Dit jaar introduceerden de Veiling en haar frambozentelers het merk Kwanza. "Dit betreft een onder concept geteelde framboos van het gelijknamige ras Kwanza. De mooie heldere smaakvolle framboos met een minimaal gewicht van 6 gram per stuk wordt momenteel geteeld door vier producenten. De teelt van dit ras is niet gemakkelijk en het is een uitdaging om tot een topproduct te komen. Toch is het weer een product dat ons onderscheidt. We hebben er bewust voor gekozen om ons merk hetzelfde te noemen als het ras. De reacties zijn erg positief en de belangstelling groeit, ik verwacht dat er volgend jaar weer meer volumes worden aangevoerd."



Voor meer informatie:
Boudewijn van der Wal
Veiling Zaltbommel
Stationsweg 28
5301 KH Zaltbommel
Tel.: (0418) 57 99 11
Fax: (0418) 57 92 13
www.veiling-zaltbommel.nl