Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

17 miljoen extra EU-steun voor promotie groenten en fruit

De Europese Commissie heeft 14 programma’s, die door 11 lidstaten werden voorgesteld, goedgekeurd. De programma’s, die drie jaar duren, zijn gericht om de Europese groente en fruit te promoten en worden gefinancierd met een totaalbudget van 34,1 miljoen euro; de helft hiervan is afkomstig van de Europese Unie.
De goedkeuring van deze promotieprogramma’s "voltooit het geheel aan spoedmaatregels die gedurende de zomer zijn genomen om de groente- en fruitsector te helpen de E. coli crisis te boven te komen", aldus de Europese commissaris van landbouw en stedelijke ontwikkeling, M. Dacian Cioloş.

Hij heeft verder laten weten dat er op middellange termijn ook zal worden voorzien in maatregelen die erop gericht zijn de producenten te helpen om de situatie van voor de crisis te hervinden. 11 van de 14 programma’s zijn bestemd voor de binnenlandse markt en 3 zijn er bestemd voor de derdewereldlanden. In Frankrijk heeft Interfel een enveloppe ter beschikking gekregen van 4,2 miljoen euro voor een promotiecampagne van 3 jaar op de binnenlandse markt.

Klik hier voor meer informatie en welk bedrag per land wordt uitgekeerd.

Publicatiedatum: