2x2 widget tot Fruit Logistica gratis voor handelsbedrijven

AGF-handel denkt na over impact online marketing

Tholen - De handel in groenten, fruit en champignons was gisteren uitgenodigd om met het GroentenFruit Bureau na te denken over hoe AGF-bedrijven via internet meer impact kunnen realiseren op hun klanten. Centraal stond de vraag hoe bedrijven meer retailers en consumenten naar de website kunnen trekken, zonder dat dit al te veel geld kost. Gert Mulder van Frugi Venta gaf in zijn openingsstatement al aan dat er kansen liggen op het gebied van online marketing. "Consumenten kampen met 'info-besitas'. Men is op zoek naar specifieke informatie en zoekt die bij zijn 'trusted partners'. Dat biedt kansen!"



Judith van Tongeen van Do Company en Louise Vellekoop van het GroentenFruit Bureau gingen in op de 2x2-campagne en Veggipedia Insite. De '2x2'-campagne gaat bijna zijn tweede jaar in en gaat dit jaar nog meer insteken op de sociale media. De resultaten werden succesvol genoemd, want inmiddels trekken de sites www.groentenfruitbureau.nl en www.2x2.nl samen meer dan een miljoen bezoekers naar de site. Uit onderzoek blijkt daarnaast dat 74% van de consumenten '2x2' kent en dat in een tijdsbestek van een jaar tijd.


Louise Vellekoop van het GroentenFruit Bureau

Tijdens de bijeenkomst werd tevens de 2x2-widget geïntroduceerd, die de AGF-bedrijven eenvoudig op hun eigen website kunnen plaatsen. Bedrijven geven daarbij zelf aan welke producten en informatie ze in de widget kwijt willen. Voor handelsbedrijven is het plaatsen van deze widget tot de Fruit Logistica gratis, daarna zijn de kosten 1.500 euro per jaar. Rungis gebruikt deze widget inmiddels en Francis Zonneveld Piek was erg enthousiast. "Bij onze horecaklanten hoeven we niet met recepten aan te komen, maar informatie over de seizoenen en de voedingswaarden kunnen ze goed gebruiken!"



"Maar, zo vroeg Jan Timmermans, zich af. "Ik verkoop aan retail en groothandel. Hoe bereik ik hen en wat haal ik er voor mijn bedrijf zelf uit om de appels te promoten?" Dat beaamde Kees Rijnhout van Jaguar: "We hebben bijna geen merken en met generieke promotie is dat erg moeilijk." Corne Ooms van Bestelvers.nl: "Uiteindelijk zijn we allemaal uitwisselbaar en als mijn appels een dubbeltje goedkoper zijn dan die van Jan, dan kopen ze mijn appelen."

"Er is ook niet één manier, maar talloze manieren", zo zei Michiel van der Spek van Koppert Cress. Dat beaamde Jack Stroeken van het GroentenFruit Bureau: "Als we er hierdoor voor kunnen zorgen dat de consument van 1 groente- of fruitsoort naar twee gaat, dan hebben we er allemaal wat aan. Ook profiteren we er allemaal van als het kennisniveau van de consument over groenten en fruit omhoog gaat, want dat is dramatisch laag!"


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven