Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Frederic Liotier van STL Technology vertegenwoordigt de Fabbri Group in China

"Supermarkten geven vorm aan AGF-keten"

Frederic Liotier is de general manager van STL Technology. STL Technology vertegenwoordigt de Fabbri Group in China: een Italiaanse producent van verpakkingsmachines en stretch films. De Chinese tak werd in 2013 opgericht. Liotier leidt het bedrijf vanuit Yantai, de AGF-basis van Zuid-Beijing, en bedient vanuit daar de oostkust van het land, waaronder Beijing, Sjanghai, Hebei en de provincie Shandong.


Frederic Loiter, tweede van links, met zijn team van STL Technology

De eisen van de consument veranderen en geven de Chinese AGF-sector vorm. Volgens Liotier is dit één van de grootste krachten van de verandering: "De verpakkingslijnen van verse groenten en fruit worden uitgebaat door telers, toegewijde pakstations of supermarkten. Er zijn een aantal geïntegreerde telers die deel kunnen nemen aan de verpakkings- en logistieke keten. Echter in China wordt dit over het algemeen gedaan door gespecialiseerde pakstations of door de supermarkten. De consumenten zijn de grootste kracht achter de ontwikkeling op de markt. We zien dat Chinese klanten premium en veilige producten willen en zij zijn dan ook op zoek naar de meest geschikte manieren om dit te verkrijgen. Consumenten beïnvloeden wat supermarkten aanbieden. De supermarkten, daarentegen, geven de gehele keten vorm. Supermarkten voelen de druk om hun AGF-aanbod en kwaliteit te verbeteren. Zij verliezen momenteel 25% tot 30% van hun verse vlees, groenten en fruit. Dit is absoluut niet duurzaam. Om dit tegen te gaan, werken de supermarkten de gehele keten tegen om de verliezen te beperken. Onze machines kunnen van toegevoegde waarde zijn. We kunnen de productkwaliteit en houdbaarheid verbeteren. "


STL Technology's machines in gebruik met verpakken van verse witlof

"Supermarkten hebben de macht om verpakkings- en andere technologie aan te bevelen bij hun leveranciers. Dit is een andere reden waarom de supermarkten belangrijke kansen voor ons bieden."

Samenwerking met Glorytimes
"Bovendien willen pakstations hun bereik vergroten met diverse taken. Zij bieden productselectie, CA-opslag, logistieke dienstverlening, verpakkingsdiensten en verkoopkanalen aan supermarkten. Zo is Glorytimes bijvoorbeeld een prominent producent én verpakkingsbedrijf. Glorytimes koopt grote hoeveelheden appelen en ander fruit en selecteert zorgvuldig hun producten. Ze willen hun eigen merk in de supermarkt introduceren."



"Drie van onze machines zijn geïnstalleerd en worden de komende drie maanden getest door verschillende klanten. In 2015 bezochten wij 8 beurzen en kregen veel positieve feedback. Onze machines zijn efficiënter dan de huidige machines op de markt en klanten zijn op zoek naar andere leveranciers. De Chinese AGF-sector is op weg om hetzelfde niveau te bereiken als in het westen. Deze verandering zal niet komen van de teler, maar van de consument. We zijn sterk gepositioneerd om aan deze verandering tegemoet te komen."

Voor meer informatie:
Frederic Liotier
STL Technology
www.chinastl.com.cn
Email: fred.liotier@europair-industry.com
Contact number: +86 535 6361238
Publicatiedatum: