Australische supermarkt beschuldigd van misleidende reclame
In de commercial zijn een man en een meisje op een zonnige dag op een ananasbedrijf te zien. De man snijdt een ananas door de helft en een voice-over verkondigt dat elk glas sap "in de zon geteeld fruit" bevat.
Een kijker diende bij de Advertising Standards Board de klacht in dat de commercial "misleidend" is, omdat hij zou impliceren dat de ananassap van Golden Circle gemaakt wordt van Australisch fruit.
Golden Circle veegde de beweringen van tafel en liet de Advertising Standards Board weten dat de advertentie niets laat zien over het land of de oorsprong van de gebruikte ananas. Golden Circle wees er ook op dat het ananasbedrijf uit de advertentie "heel algemeen" is en "in elke ananasteeltregio ter wereld zou kunnen liggen".
De Advertising Standards Board was het eens met Golden Circle, maar verklaarde dat de gemiddelde consument zou verwachten dat een Australische reclame in Australië zou worden gefilmd. De klacht werd uiteindelijk verworpen.
Source: smartcompany.com.au