Daan van de Loo, Loo-Pack:

"Groei in kunststof fruitkisten"

Tholen - Verpakkingsleverancier Loo-Pack levert sinds twee jaar diverse soorten verpakkingen. De focus hierbij ligt op duurzaamheid. "Wij zien de laatste jaren de vraag van klanten steeds meer richting duurzame producten gaan", vertelt eigenaar Daan van de Loo. "Zo was het aandeel kunststof fruitkisten in de markt enkele jaren geleden nog 5 % en hout 95%. Momenteel is het aandeel kunststof 10%. Ik zie dat de komende jaren steeds verder groeien."



Duurzaamheid
Hij vervolgt: "Het gaat niet heel hard, maar kunststof heeft meer wind in de zeilen dan hout. Daarnaast neemt de bewustwording van telers op het gebied van duurzaamheid toe. Ook zij moeten bijdragen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarnaast zijn er op het gebied van wetgeving ontwikkelingen waarbij men minder gebruik mag maken van houten kisten in verband met hygiëne. Ik verwacht dat er op Europees niveau binnen termijn een moment komt dat we overstappen naar de meest hygiënische oplossing."

Hij geeft aan dat er een generatie telers is die steeds op het hout 'terugvalt'. "Maar op een gegeven moment moeten die kisten vervangen worden en bekijkt men ook de duurzame optie. Op lange termijn heeft kunststof toch meer voordelen. De kunststof kisten gaan langer mee, zijn hygiënisch, worden makkelijker schoongemaakt en kunnen zonder problemen buiten staan." Aan de andere kant is kunststof natuurlijk een grotere investering. Een teler met 20 hectare heeft per hectare ca. 100 kisten nodig in de pluk. Als je spreekt over ca. 80 euro per kist heb je het wel over serieus geld. Daarom kiezen ze bij mindere periodes toch nog vaak voor hout."



Benelux
Loo-Pack levert met name aan fruittelers in de Benelux. "Het voordeel van Loo-Pack is dat we de juiste prijs-kwaliteitsverhouding bieden. Daarnaast bieden we een gunstige maat: 1 meter bij 1.20. Ik onderscheid me daarnaast door flexibiliteit in uitvoeringen." Dit jaar wordt een beter seizoen in vergelijking met 2014. "Telers ontvangen nu een betere prijs dan vorig jaar en dat gaan wij ook merken. Vorig jaar werd men geconfronteerd met hele lage prijzen voor het fruit en hadden heel weinig geld over om te investeren."

Voor meer informatie:
Daan van de Loo
Utrecht/Nieuwegein
Nederland
+31(0)626728482
info@loo-pack.nl
www.loo-pack.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven