Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dirk Schulz op het circuit van Zolder

De autosport is voor directeur Dirk Schulz van SFI Rotterdam een manier geworden om een vuist te maken naar organisaties als Greenpeace. Afgelopen weekend reisden wij van AGF.nl daarom af naar het circuit van Zolder.
De autosport is voor directeur Dirk Schulz van SFI Rotterdam een manier geworden om een vuist te maken naar organisaties als Greenpeace. Afgelopen weekend reisden wij van AGF.nl daarom af naar het circuit van Zolder.
Net als ons waren er veel mensen afgekomen op de tweede wedstrijd van de Dutch Supercar Challange, de competitie waar Dirk Schulz aan deelneemt.
Net als ons waren er veel mensen afgekomen op de tweede wedstrijd van de Dutch Supercar Challange, de competitie waar Dirk Schulz aan deelneemt.
Een bloedsnelle Porsche 997 met 400 pk, van 0 naar 100 in slechts een paar seconden en vervolgens zo hard op de rem en door de bocht dat de geur van brandend rubber vrij komt. Het is niet de manier waarop de meeste agf-handelaren hun weekend doorbrengen, maar voor directeur Dirk Schulz van SFI Rotterdam ligt dat net iets anders. Het is een echte snelheidsduivel.
Een bloedsnelle Porsche 997 met 400 pk, van 0 naar 100 in slechts een paar seconden en vervolgens zo hard op de rem en door de bocht dat de geur van brandend rubber vrij komt. Het is niet de manier waarop de meeste agf-handelaren hun weekend doorbrengen, maar voor directeur Dirk Schulz van SFI Rotterdam ligt dat net iets anders. Het is een echte snelheidsduivel.
De auto is een promotiemiddel voor vers fruit. Door deel te nemen aan de Dutch Supercar Challenge wil Dirk Schulz de consumptie er van doen stijgen.
De auto is een promotiemiddel voor vers fruit. Door deel te nemen aan de Dutch Supercar Challenge wil Dirk Schulz de consumptie er van doen stijgen.
De wedstrijden in de Dutch Supercar Challenge worden uitgezonden op de landelijke televisie en Dirk Schulz wil zo veel mogelijk met zijn auto in beeld zijn.
De wedstrijden in de Dutch Supercar Challenge worden uitgezonden op de landelijke televisie en Dirk Schulz wil zo veel mogelijk met zijn auto in beeld zijn.
Weinige luxe in de auto. Geen ABS, geen rembekrachtiging en al helemaal geen airconditioning. Autoracen is leuk, maar ook ontzettend hard werken. Volgens Dirk Schulz zelf harder dan door de week...
Weinige luxe in de auto. Geen ABS, geen rembekrachtiging en al helemaal geen airconditioning. Autoracen is leuk, maar ook ontzettend hard werken. Volgens Dirk Schulz zelf harder dan door de week...
Dirk Schulz is klaar voor de wedstrijd.
Dirk Schulz is klaar voor de wedstrijd.
Uiterste concentratie...
Uiterste concentratie...
Maar hij laat nog wel even weten dat alles goed is en dat hij er alle vertrouwen in heeft.
Maar hij laat nog wel even weten dat alles goed is en dat hij er alle vertrouwen in heeft.
De auto's staan klaar om naar het circuit te vertrekken.
De auto's staan klaar om naar het circuit te vertrekken.
Opstellen voor de start.
Opstellen voor de start.
De eerste meters op het circuit van Zolder.
De eerste meters op het circuit van Zolder.
Een van de concurrenten.
Een van de concurrenten.
Aan de Dutch Supercar Challenge kunnen vrijwel alle auto's deelnemen. Natuurlijk wel in verschillende klasses. Er rijden dus niet alleen Porsches mee in de Supersport 1-klasse van Dirk Schulz. Er wordt gekeken naar de verhouding tussen PK's en gewicht.
Aan de Dutch Supercar Challenge kunnen vrijwel alle auto's deelnemen. Natuurlijk wel in verschillende klasses. Er rijden dus niet alleen Porsches mee in de Supersport 1-klasse van Dirk Schulz. Er wordt gekeken naar de verhouding tussen PK's en gewicht.
Deze Russische auto won het weekend in een andere klasse.
Deze Russische auto won het weekend in een andere klasse.
Dirk Schulz maakt zich op voor de bocht. Vlak achter hem een auto die hem wil passeren.
Dirk Schulz maakt zich op voor de bocht. Vlak achter hem een auto die hem wil passeren.
Maar Dirk Schulz weet hem kwijt te rijden.
Maar Dirk Schulz weet hem kwijt te rijden.
Dirk Schulz maakt een pitstop.
Dirk Schulz maakt een pitstop.
Achter de safety car in verband met een ongeval verderop op het circuit.
Achter de safety car in verband met een ongeval verderop op het circuit.
Dirk Schulz met een BMW in zijn slipstream.
Dirk Schulz met een BMW in zijn slipstream.
Gele vlaggen geven aan dat er een ongeluk is gebeurd.
Gele vlaggen geven aan dat er een ongeluk is gebeurd.
De autosport is en blijft natuurlijk gevaarlijk. En er kan wel eens iets misgaan.
De autosport is en blijft natuurlijk gevaarlijk. En er kan wel eens iets misgaan.
Gelukkig kon de bestuurder zijn auto zonder kleerscheuren verlaten.
Gelukkig kon de bestuurder zijn auto zonder kleerscheuren verlaten.
Zijn auto zit flink in elkaar en dat gaat dus weer geld kosten...
Zijn auto zit flink in elkaar en dat gaat dus weer geld kosten...
Na het afvoeren van de auto wordt het circuit weer schoon gemaakt voor de volgende wedstrijd.
Na het afvoeren van de auto wordt het circuit weer schoon gemaakt voor de volgende wedstrijd.
Dirk Schulz is het weekend in Zolder zonder kleerscheuren doorgekomen. Hij heeft dit seizoen een nieuwe en snellere auto tot zijn beschikking, maar dat is nog wennen en we kunnen dan ook niet zeggen dat Dirk Schulz de snelste van het deelnemersveld is. Wel is duidelijk dat hij rijdt met een doel. Het is een snelheidsduivel met een missie. Op deze foto staat de snelheidsduivel naast collega Lody van Berkel.
Dirk Schulz is het weekend in Zolder zonder kleerscheuren doorgekomen. Hij heeft dit seizoen een nieuwe en snellere auto tot zijn beschikking, maar dat is nog wennen en we kunnen dan ook niet zeggen dat Dirk Schulz de snelste van het deelnemersveld is. Wel is duidelijk dat hij rijdt met een doel. Het is een snelheidsduivel met een missie. Op deze foto staat de snelheidsduivel naast collega Lody van Berkel.
Natuurlijk wilde ook die even voelen hoe zo'n Porsche zit. Je moet overigens wel lenig zijn om in of uit een auto als deze te stappen.
Natuurlijk wilde ook die even voelen hoe zo'n Porsche zit. Je moet overigens wel lenig zijn om in of uit een auto als deze te stappen.
Dirk Schulz maakt overigens niet alleen promotie op het circuit zelf, maar ook nog een stuk directer. Bij de Paddock van Dirk Schulz zijn namelijk altijd dozen met vers fruit te vinden.
Dirk Schulz maakt overigens niet alleen promotie op het circuit zelf, maar ook nog een stuk directer. Bij de Paddock van Dirk Schulz zijn namelijk altijd dozen met vers fruit te vinden.