Afgelopen week vond het eerste European Tomato Forum plaats in Dusseldorf. Het congres werd georganiseerd door Fruchthandel Magazin en AMI, twee partijen die elkaar goed kennen van de organisatie van het DOGK, dat jaarlijks in september plaatsvindt. Het concept was gelijk: een gezellige avond op donderdag en informatieve presentaties op vrijdag.
Sonja Illert trapte af met cijfers over de wereldwijde tomatenhandel
Wat Tim Strübing van Globus betreft is het bijna niet mogelijk om te veel tomaten in het schap te hebben
Maar hoe bereik je de consument met de info over je tomaat? Daarover sprak Daniela Seidl, marketeer.
Dick van der Harst, Esther van Winden van RedStar met Katrin Ellmann van Monsanto en Nico van Vliet van De Ruiter. RedStar en De Ruiter werken intensief samen: Red Desire is een ras van De Ruiter en de promotie wordt gezamenlijk opgepakt.
Martijn Kesteloo, Jan Opschoor en Marielle van den Berg van Prominent, onderdeel van DOOR Parnters.
Gert van Straalen van Red Star Trading UK vertelde over zijn enthousiasme voor belichting en de kwaliteitsverbetering die het oplevert.
Volle zaal
Filip Fontaine van BelOrta over de belgische tomatenconsumptie en de export naar andere landen.
Gerard Barendrecht van Syngenta en Henry van de Wetering van Valstar Holland
Juan Miguel Aguero Gonzalez, Sebastiaan Breugem, Joost van den Eijnden en Tom Könisser, Bayer
Labinot Elshani, Landgard, met Marc Beckmann, Godeland Vermarktungsgesellschaft en Carsten Knodt, oa van de Neurather Gartner.
Nico van Vliet (midden) met Wolfgang en Josef Steiner van Gemusebau Steiner
Peter Schaich en Chris Groot van Enza Zaden. De E.15C.41080 gaat volgend jaar commercieel en doet het nu goed in proeven.
Ruud van den Heiligenberg, Hans-Georg Monert en Helko Paulsen van Schur Star Systems
De diverse verpakkingsmogelijkheden die een alternatief bieden voor de shakers en emmers.
Stephanie Zaar en Christine Weiser van Fruchthandel Magazin
Angela Ingala (Centro Seia), Massimo en Christina Pavan (Consorzio Tutela IGP Pachino Tomato)
Aad van Dijk en Wim Wooning, The Greenery
Even ontspanning tussendoor :)
Andreas Allensbach en Klaush Buchel, COOP Suisse
Paul Stoffels (Stoffels Tomaten), Paul van Koppen (Kwekerij 't Woudt) en Gerard Barendregt (Syngenta)
Marc van Arendonk, Greenco, over hoe de consument op het POS nog te beinvloeden
Volle zaal
Plastic mag misschien meer en meer vermeden worden, toch is de nieuwe verpakking van Greenco een grote emmer met een inhoud van maar liefst een kilo.
Hans-Christoph Behr, AMI, over de tomatenconsumptie in Europa
Matthieu Serrurier, CTIFL, over de consumptie in Frankrijk
Gerard Buis en Gerrit Tijhof van Proseal/Sismatec
Ingrid Bergmeister en Riccardo Marinelli, Fruchthandel Duitsland en de Italiaanse tak
Edeka! Ricardo Bruno, Christoph Stricker, Nico Scheffers, Bernd Muller, Georg Rothkopf en Jan Willutzki en Daniel Badorf
Ferry Aarse (Valstar), Andreas Allensbach (Coop Suisse) en Edwin Vanlaerhoven (Valstar)
De tomatenconsumptie in Duitsland, door Helmut Hübsch van GfK Panel Services
Een discussie over de snacktomatenmarkt met Peter van Rijn, Stoffels, Belgium, Massimo Pavan, Consorzio Tutela IGP Pachino tomato/PEF srl, Italy, Juan Manuel Conde Sánchez, CASI, Spain, Roberto Zanichelli, ILIP, Italy en Katja Kamp, Looye Kwekers, Net
Dank je
Er ging iets mis met het versturen van uw bericht. Misschien is het gemarkeerd als spam, u kunt het na het lezen van een aantal andere artikelen later nogmaals proberen.
Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!
Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.