Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

freshcash04

De Fresh & Cash Duitsland te Barendrecht werd bijgewoond door ca 60 personen. Deze middag werd georganiseerd door de HBAG Duitsland Desk en ABN AMRO in de Wevershoeve te Rijsoord. De dagvoorzitter was de heer Willem Baljeu ( Frugi Venta). De opening werd verricht door Dr. Hurnaus, handelsattache economische afdeling, van de Duitse Ambassade in den Haag. Daarna werd het woord gevoerd door Dr. Karl Peter Kress over de laatste ontwikkelingen in de Duitse Retail. Suzanne Vlakveld van het Produktschap Tuinbouw had een primeur: Uitkomsten van onderzoek naar de Turkse handel in Duitsland. Het rapport moet nog gedrukt worden. Dr. Andreas Brügger, directeur van de Deutsche Fruchthandelsverband belichtte de opkomst van de Turkse handelaren in Duitsland. Willem Rol, Marketing Manager Corporation Clients van ABN AMRO Bank te Amsterdam sprak over het belang van het Internationale Cash Management. Het slotwoord werd gevoerd door Drs,. Jochem Wolthuis van de HBAG Duitsland Desk. Tijdens de spreekbeurten werden er ook diverse vragen vanuit de zaal gesteld aan de sprekers. Het was een leerzame middag die werd beeindigd met een drankje en een goede hap.
De Fresh & Cash Duitsland te Barendrecht werd bijgewoond door ca 60 personen. Deze middag werd georganiseerd door de HBAG Duitsland Desk en ABN AMRO in de Wevershoeve te Rijsoord. De dagvoorzitter was de heer Willem Baljeu ( Frugi Venta). De opening werd verricht door Dr. Hurnaus, handelsattache economische afdeling, van de Duitse Ambassade in den Haag. Daarna werd het woord gevoerd door Dr. Karl Peter Kress over de laatste ontwikkelingen in de Duitse Retail. Suzanne Vlakveld van het Produktschap Tuinbouw had een primeur: Uitkomsten van onderzoek naar de Turkse handel in Duitsland. Het rapport moet nog gedrukt worden. Dr. Andreas Brügger, directeur van de Deutsche Fruchthandelsverband belichtte de opkomst van de Turkse handelaren in Duitsland. Willem Rol, Marketing Manager Corporation Clients van ABN AMRO Bank te Amsterdam sprak over het belang van het Internationale Cash Management. Het slotwoord werd gevoerd door Drs,. Jochem Wolthuis van de HBAG Duitsland Desk. Tijdens de spreekbeurten werden er ook diverse vragen vanuit de zaal gesteld aan de sprekers. Het was een leerzame middag die werd beeindigd met een drankje en een goede hap.
Dr. Karl Peter Kress, Suzanne Vlakveld, Dr Andreas Brugger en Willem Baljeu. 'Te mooie groente is compliment' Dat de Duitse consument de Nederlandse paprika's en tomaten te groot en te mooi vindt, is een 'groot compliment' en een 'kans' om iets te doen aan de te scherpe Europese regelgeving. Dat stellen Kees Duijvestein van WLTO kring Westland en Willem Baljeu, directeur van Frugi Venta Groente en Fruit Handelsplatform Nederland in reactie op een onderzoek van het Productschap Tuinbouw naar de opkomst van Turkse groentehandelaren in Duitsland. Daaruit bleek dat steeds meer Duitse consumenten groenten en fruit kopen bij Turkse handelaren onder meer omdat hun producten een 'natuurlijker' uitstraling zouden hebben. De perfecte Nederlandse producten wekken argwaan. Ze zouden onnatuurlijk gemanipuleerd worden om ze groot en mooi te krijgen en de bewaarbaarheid te verlengen.
Dr. Karl Peter Kress, Suzanne Vlakveld, Dr Andreas Brugger en Willem Baljeu. 'Te mooie groente is compliment' Dat de Duitse consument de Nederlandse paprika's en tomaten te groot en te mooi vindt, is een 'groot compliment' en een 'kans' om iets te doen aan de te scherpe Europese regelgeving. Dat stellen Kees Duijvestein van WLTO kring Westland en Willem Baljeu, directeur van Frugi Venta Groente en Fruit Handelsplatform Nederland in reactie op een onderzoek van het Productschap Tuinbouw naar de opkomst van Turkse groentehandelaren in Duitsland. Daaruit bleek dat steeds meer Duitse consumenten groenten en fruit kopen bij Turkse handelaren onder meer omdat hun producten een 'natuurlijker' uitstraling zouden hebben. De perfecte Nederlandse producten wekken argwaan. Ze zouden onnatuurlijk gemanipuleerd worden om ze groot en mooi te krijgen en de bewaarbaarheid te verlengen.
uit alle delen van het land naar Barendrecht gekomen
uit alle delen van het land naar Barendrecht gekomen
Willem Rol, Marketing Manager Corporation Clients van ABN AMRO Bank
Willem Rol, Marketing Manager Corporation Clients van ABN AMRO Bank
Frugi Venta voorzitter Willem Baljeu
Frugi Venta voorzitter Willem Baljeu
Suzanne Vlakveld van het Produktschap Tuinbouw had een primeur: Uitkomsten van onderzoek naar de Turkse handel in Duitsland.
Suzanne Vlakveld van het Produktschap Tuinbouw had een primeur: Uitkomsten van onderzoek naar de Turkse handel in Duitsland.
Drs. Jochem Wolthuis van de HBAG Duitsland Desk
Drs. Jochem Wolthuis van de HBAG Duitsland Desk