Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Instacart onder vuur vanwege prijsverschillen door inzet AI

De Amerikaanse toezichthouder FTC onderzoekt Instacart vanwege het gebruik van een AI-tool waarmee klanten verschillende prijzen te zien kregen voor dezelfde boodschappen. Uit onderzoek blijkt dat prijsverschillen gemiddeld 7 procent bedroegen en konden oplopen tot 23 procent. De AI-tool, Eversight, laat retailers testen hoe klanten reageren op prijsveranderingen en zou de omzet verhogen. Instacart stelt zelf de prijzen niet vast en benadrukt dat retailers daarvoor verantwoordelijk zijn.

Bron: Distrifood

Gerelateerde artikelen → Zie meer