Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
AGF speelt rolletje in Lidl-kerstcommercial

Kerstcommercials 2025: van mainstream sentiment tot prijsbewuste feestvreugde

De kerstperiode is al jaren het moment waarop supermarkten zwaar inzetten op emotie, filmische storytelling en familiewaarden. Daarbij proberen ze de formule-waarden ook nog eens over het voetlicht te brengen en Lidl verwerkt subtiel de prijswinnende AGF-afdeling in de commercial.



Albert Heijn presenteert Kerst dit jaar als iets magisch en feestelijks — met als kern: samen Kerst "nog meer Kerst" maken. De commercial voert je mee naar een fantasiewereld (werkplaats van de Kerstman, elfen, kerstballen die tot leven komen) en koppelt die aan de winkel en het assortiment van AH.

De commercial van Jumbo vertelt een verhaal waarbij de vader een visioen krijgt na een vallende ster. Hij ziet zijn vrouw met een ander en realiseert zich vervolgens dat hij blij moet zijn met zijn eigen gezin en dat is 'de mooiste Kerst die je kunt wensen'. De boodschap 'je hebt niet veel nodig voor een mooie Kerst, behalve elkaar', en Jumbo natuurlijk, die helpt je met een uitgebreid en feestelijk kerstassortiment.



PLUS probeert de vertrouwde boodschap van samen eten en samenzijn over te brengen. De commercial gaat over een groot feest waarin de gemeenschap centraal staat. Op een versierd dorpsplein vol lichtjes en muziek wachten honderden mensen aan tafels op PLUS-medewerkers die kerstgerechten uitdelen.



Aldi is zo goedkoop dat je de hele maand Kerst kunt vieren. Rolpatronen zijn omgekeerd. Een zorgzame vader deelt, pakt uit voor zijn vrouw, dochters en zelfs de pakketbezorger. Volgens de commercial kun je door de lagere prijzen van Aldi de hele maand genieten van lekker eten van ontbijt tot diner.



De commercial van Lidl s getiteld 'Waardevolle momenten. Je verdient het.' Net als vorige jaren zet Lidl in op thema's als delen, saamhorigheid, en maatschappelijke betrokkenheid. Leuk is dat de groente- en fruitafdeling ook een rolletje speelt in de commercial.

Voorpaginafoto: © Lidl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer